ALSO Holding AG osiąga doskonały wynik, rok 2019 był bardzo udany dla dystrybutora – Wypracowano zysk netto powyżej 100 milionów euro przy 24% wzroście.

Trudno się dziwić, że dystrybutor chwali się swoimi wynikami – te są naprawdę imponujące. Rok 2019 był bardzo udany dla ALSO Holding AG.

 

Sprzedaż netto Grupy ALSO wzrosła z 9,2 miliarda euro do 10,7 miliarda euro (+ 16,5 procent). 52 procent tego wzrostu osiągnięto dzięki wzrostowi organicznemu. W sektorze zaopatrzenia sprzedaż netto wzrosła o 16,4 procent, w rozwiązaniach o 16 procent, a w usługach o 21 procent. W ramach tego modelu biznesowego znacznie wzrosły przychody z chmury (+ 58 procent).

 

„Unikalny profil wzrostu pozwoliły firmie nie tylko osiągnąć ambitne cele, ale nawet je przekroczyć. Doskonały i stale rozwijający się ekosystem, systematyczne wdrażanie naszej strategii MORE, trzy modele biznesowe: zaopatrzenie, rozwiązania i obsługa oraz ciągły rozwój platform technologii cyfrowej są podstawą tego sukcesu” – mówi Gustavo Möller-Hergt, Prezes Zarządu dyrektorów i dyrektorów generalnych ALSO Holding AG.

 

Firma wygenerowała zysk operacyjny przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań oprocentowanych (EBITDA) w wysokości 197 milionów euro w 2019 roku. To wyraźny wzrost w porównaniu do 153 milionów euro w roku poprzednim.  Skonsolidowany zysk netto wzrósł o 23,6 procent do około 100 milionów euro ( w poprzednim roku: około 81 milionów euro). Co ciekawe, nabycie ABC Data już zaczęło przyczyniać się do zysków dzięki szybkiej integracji. Dlatego ALSO przekroczyło oczekiwania analityków.

 

Gustavo Möller-Hergt, Prezes Zarządu dyrektorów i dyrektorów generalnych ALSO Holding AG.

 

Dobre wyniki finansowe w połączeniu z optymalizacją kapitału obrotowego netto prowadzą do poprawy przepływów pieniężnych. Zasoby gotówkowe zostały zwiększone o 45,4 procent do 349 milionów euro (poprzedni rok: 240 milionów euro).

 

„To zadziwiające, że udało nam się osiągnąć ten wynik, jednocześnie przekształcając organizację i kapitał obrotowy netto.” – podkreślił Gustavo Möller-Hergt.

 

Różne instytuty badań rynku IT prognozują wzrost wydatków na IT o około 3 procent w regionie EMEA w 2020 roku. Należy więc oczekiwać, że szwajcarska firma będzie kontynuowała dobrą passę.

 

W ciągu najbliższych kilku lat ALSO skoncentruje się na następujących zadaniach:

  • zwiększenie udziału w rynku w tradycyjnym biznesie w krajach, w których firma nie ma jeszcze pozycji dominującej
  • wzrost modeli biznesowych rozwiązań i usług
  • wdrożenie platform dla Internetu Rzeczy, cyberbezpieczeństwa i przesyłania strumieniowego
  • pełna integracja przejęć dokonanych w Europie Wschodniej
  • dodatkowe przejęcia, czy to motywowane geograficznie, czy technologicznie

 

https://itreseller.pl/itrnewponad-70-przedsiebiorcow-uwaza-ze-technologia-5g-zwiekszy-konkurencyjnosc-polskiej-gospodarki-wobec-innych-krajow-unii-europejskiej-wynika-z-badania-na-zlecenie-ericsson-polska/