ALSO podsumowuje International Channel Trends + Visions 2021 – rekordowe wydarzenie online mocne nie tylko w formie, ale i w zasięgu.
19 maja odbyły się wirtualne targi International Channel Trends + Visions 2021. W realiach pandemicznych, trudno o przygotowanie wydarzenia na żywo, a ALSO pokazało, jak należy robić spotkania online. Zeszłoroczny wynik, wynoszący 10 000 odwiedzających, został przekroczony – nic dziwnego, biorąc pod uwagę kompleksowy program, który oferował coś dla każdego. Szczególną atrakcją była wycieczka po Centrum Innowacji HPE, która dała wgląd w technologie i koncepcje przyszłości technologicznej.
Przyznaję – wydarzeń online od ponad roku widziałem tyle, że na myśl o kolejnych nie odczuwam szczególnej ekscytacji. Powód? Zwykle są do siebie bardzo, ale to bardzo podobne. Zwykle, ale nie zawsze. To, jak zrobiło to ALSO w swoim International Channel Trends + Visions to ciekawy przykład wydarzenia wirtualnego, które jest zorganizowane inaczej.
Łatwo jest zrozumieć wysokie zainteresowanie ICTV 2021, biorąc pod uwagę jak szerokim tematycznie było wydarzeniem. Nowoczesne miejsce pracy, chmura hybrydowa, cyberbezpieczeństwo i sztuczna inteligencja – tematy wystąpień były bardzo szerokie. Oprócz liderów branżowych, takich jak Bernhard Fauser (HP), Nikki Meyer (Microsoft), Henning Ohlsson (Epson) i Gordon Thomson (Cisco), wśród mówców znaleźli się ekspert AI Thomas Terney, poszukiwacz trendów Vitra Raphael Gielgen i podcaster New Work Christoph Magnussen.
Gustavo Möller-Hergt, dyrektor generalny ALSO Holding AG, wyjaśnił kluczowe czynniki napędzające branżę w swoim przemówieniu:
„Miniony rok pokazał znaczenie kanału. Wnieśliśmy znaczący wkład w przezwyciężenie pandemii Teraz musimy wykorzystać dobre wyniki, aby zainwestować w przyszłość. Co to znaczy? Nowa normalność jest hybrydowa. Wirtualna i bezpośrednia współpraca i komunikacja będą musiały się płynnie dopasować. IT jest siłą napędową tej nowej formy elastyczności. – zaznaczył Gustavo Möller-Hergt, dyrektor generalny ALSO Holding AG.
„Nowa normalność charakteryzuje się nowymi platformami. Możliwości istnieją – od usługi as-a-service po IoT, wirtualizację lub technologię blockchain. Niezwykle ważne jest, abyśmy jako kanał wykorzystali te możliwości i zdywersyfikowali nasze modele biznesowe. Nowa normalność będzie trwała. Również tutaj my, jako branża IT, możemy wnieść istotny wkład, dzięki IoT, biznesowi as-a-service, centrom danych, których zapotrzebowanie na energię zmniejszamy, lub spójnej gospodarce o obiegu zamkniętym. Ale zrównoważony rozwój oznacza również przejrzystość i ochronę osób przed atakami cyfrowymi. Krótko mówiąc: mamy wiele możliwości i wielką odpowiedzialność, aby pomóc w kształtowaniu tej nowej normalności.” – podkreslił Gustavo Möller-Hergt, dyrektor generalny ALSO Holding AG.
Przy łącznej liczbie 326 prezentacji, nie można było zobaczyć w jeden dzień wszystkich interesujących webinarów, prezentacji lub wystąpień. Było tego po prostu zbyt wiele i sam miałem problem co wybrać. Dlatego ALSO podtrzymało działanie całej platformy targowej jeszcze kilka dni po zakończeniu wydarzenia – aby wszyscy zainteresowani mogli zobaczyć nagrania z ICTV 2021.
Jak wyglądały strefy partnerów ALSO podczas International Channel Trends + Visions? To swoiste wirtualne showroomy.
O ile same prezentacje są już dosyć klasyczne, o tyle forma ich podania, jest inna i, należy oddać to ALSO, dość wyjątkowa. Osobiście dodałbym, idąc za ciosem, element gamifikacji dla uczestników (zbieranie punktów np. za eksplorację „świata” wydarzenia), ale i tak jest dobrze. I takich wydarzeń online sobie i Wam, drodzy czytelnicy, życzę.
https://itreseller.pl/ifa-2021-sie-nie-odbedzie-organizatorzy-przeniesli-wydarzenie-na-2022-rok-a-powodem-jest-oczywiscie-trwajaca-pandemia/