ALSO prezentuje roczne wyniki finansowe. 2021 rok był bardzo dobry dla szwajcarskiego dystrybutora.
ALSO może uznać rok 2021 za udany. Wyniki szwajcarskiego dystrybutora przekraczają oczekiwania analityków, a rosnący zysk może napawać inwestorów optymizmem.
ALSO może pochwalić się znakomitymi wynikami kończącymi rok 2021. Zysk netto firmy wzrósł o 19% względem poprzedniego roku, do 154 milionów euro. EBITDA wyniosła 257 mld euro (13% wzrostu).
Powyższe wyniki osiągnięto przy sprzedaży netto na poziomie 12,4 w porównaniu do 11,9 mld euro w 2020 r. Wynik jest w znakomitej większości osiągnięty poprzez wzrost organiczny. Jak podaje ALSO, istotny wkład miały wyniki w Rozwiązaniach i Serwisie, zwłaszcza w IV kwartale. Kierując się tymi danymi, firma zdecydowała się na zwiększenie celów średnioterminowych. Rada Dyrektorów ALSO zaproponowała także akcjonariuszom zwiększenie dywidendy o 4,30 CHF na akcję.
„W ostatnich latach ALSO stale inwestowało w platformy cyfrowe, skalowalne modele biznesowe i narzędzia do zarządzania cyfrowego. Dało nam to podstawę do wykorzystania intensywności i szybkości zmian, aby dalej rozwijać zrównoważony, rentowny wzrost dzięki naszej strategii zorientowanej na realizację” – podkreśla Gustavo Möller-Hergt, dyrektor generalny ALSO Holding AG.
Na 2022 r. ALSO planuje wzrost EBITDA do od 275 do 295 mln euro i osiągnięcie ROCE na poziomie ponad 20%. Ma sić to odbyć dzięki jeszcze szybszemu wzrostowi, budowanemu także poprzez przejęcia w nowych regionach. Firma planuje także rozszerzenie działalności usługowej i rozwiązaniach online. Z tego powodu firma podnosi swoje średnioterminowe cele do EBITDA między 330 a 420 mln euro i ROCE ponad 20%.