Amazon chce zachęcić większą liczbę branż do zakupu technologii bez kasjera
Amazon.com Inc ma nadzieję zainteresować szerszy wachlarz branż technologią, którą opracował dla kas bez kasjerów w sklepach stacjonarnych. W ostatnich latach firma e-commerce otworzyła sklepy, w których kamery i czujniki określają, co kupujący biorą i wystawiają im rachunek po wyjściu.
W wywiadzie dla Reutersa, udzielonym podczas dorocznej konferencji jednostki chmurowej w Las Vegas, wiceprezes firmy, Dilip Kumar, powiedział, że jako część Amazon Web Services (AWS) z definicji ma kontakt z szerokim wachlarzem klientów. I chce dzięki temu poszerzać swoją działalność. Od 2020 roku sprzedaje się wspomniane systemy na rynki spożywcze i detaliczne na lotniskach, stadionach zawodowych i uniwersyteckich oraz do centrów kongresowych.
Amazon musiał stawić czoła różnym wyzwaniom technicznym, starając się zmniejszyć dłużyzny w przebiegu całego procesu. Odkąd po raz pierwszy zaprezentowano tę koncepcję w 2016 r., nie udało się jednak jeszcze zmienić tradycyjnego handlu detalicznego, jak wtedy przewidywali niektórzy.
Kumar przyznał, że jego technologia, zaprezentowana w tym roku w sklepie z przekąskami w T-Mobile Park Major League Baseball w Seattle, zwiększyła sprzedaż dwa do trzech razy w porównaniu z poprzednim punktem usługowym. Powiedział też, że w Indiach, czyli przestrzeni ekspansji dla Amazona, kupił kolejną firmę zajmującą się technologią sprzedaży bez kasjerów o nazwie Watasale.