Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Amazon Lex i Amazon Polly – sztuczna inteligencja AWS po polsku

AWS ogłasza dostępność popularnych rozwiązań konwersacyjnych oraz do budowy chatbotów Amazon Lex i Amazon Polly w języku polskim. Amazon Lex pozwala na budowanie interfejsów konwersacyjnych w dowolnej aplikacji z wykorzystaniem głosu i tekstu. Amazon Polly jest rozwiązaniem, które umożliwia łatwą konwersję tekstu na realistycznie brzmiącą mowę. Udostępnienie tych usług w języku polskim może znacznie ułatwić tworzenie narzędzi konwersacyjnych opartych o sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe w Polsce.

Usługi tego typu już dzisiaj znajdują szerokie zastosowanie, m.in. w obsłudze klienta. Z inteligentnego asystenta opartego na usłudze Amazon Lex korzysta m.in. Dropbox. Rozwiązanie początkowo opracowane jako FAQ bot, jest obecnie w pełni angażującym botem konwersacyjnym wchodzącym w interakcję z użytkownikami
i pomagającym im w ich pracy.

Amazon Lex zapewnia automatyczne rozpoznawanie mowy (ASR) do konwersji mowy na tekst oraz rozumienie języka naturalnego (NLU) w celu rozpoznawania intencji tekstu, aby umożliwić tworzenie aplikacji zapewniających większe zaangażowanie użytkowników i realistyczne interakcje konwersacyjne.

Z kolei z Amazon Polly korzystają m.in. autorzy i dostawcy treści, tacy jak Washington Post oraz USA Today Network. Wydawcy ci pozyskują nowe grupy odbiorców korzystających z ich treści w formie audio.

 

czytelnicy, którzy słuchali artykułów audio w naszych aplikacjach, angażowali się w nasze treści ponad trzy razy dłużej. Pełna integracja Amazon Polly z naszym ekosystemem wydawniczym to duży krok, który oferuje czytelnikom tę potężną i wygodną funkcję na dużą skalę, zapewniając jednocześnie wysokiej jakości i spójne wrażenia dźwiękowe na wszystkich naszych platformach dla naszych subskrybentów i czytelników”. – podkreśla Kat Down Mulder, redaktor naczelna The Post.

 

Wydawca eksperymentował z kilkoma narzędziami, jednak dopiero Amazon Polly spotkał się z uznaniem subskrybentów ze względu na naturalność głosów.

Rozwiązania tego typu nie tylko wspierają firmy w automatyzacji obsługi klienta, ale również znajdują zastosowanie w sytuacjach kryzysowych – wykorzystywane były m.in. do pomocy uchodźcom z Ukrainy w naszym regionie: firma Deloitte w oparciu o Amazon Connect stworzyła automatyczne call center dla organizacji pozarządowych.

 

„Popularność rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję nieprzerwanie rośnie, co jest szczególnie widoczne w ostatnim czasie. Nasze usługi AI (z ang. Artificial Intelligence) łatwo zintegrować z dowolnymi aplikacjami. Systemy oparte na Amazon Lex rozumieją intencje, utrzymują kontekst i automatyzują proste zadania – od niedawna również po polsku. Co ważne, łatwo można je łączyć z innymi usługami AWS, aby wyszukiwać dane, wykonywać analizę biznesową, monitorować wydajność i nie tylko” – mówi Tomasz Stachlewski, Head of Technology w AWS.

 

Pierwszym polskim językiem neuronowym Text-to-Speech (TTS) jest Ola. Głos Oli został zaprojektowany tak, aby brzmiał przyjaźnie i profesjonalnie, co sprawia, że można go stosować zarówno w interaktywnych systemach interakcji głosowych, jak do tworzenia wersji audio treści pisanych i edukacyjnych.

Amazon Lex i Polly, jak wszystkie usługi AWS, dostępne są bez żadnych kosztów z góry ani minimalnych opłat. Obecnie z obu usług można skorzystać w ramach oferty AWS Free Tier: 10 000 wiadomości tekstowych i 5 000 poleceń głosowych za darmo z Amazon Lex przez 12 miesięcy oraz 5 milionów znaków miesięcznie za darmo przez rok z Amazon Polly.

 

Hewlett Packard Enterprise podczas Kongresu Partnerów HPE 2023 pod hasłem „The Team – czyli wspólna droga do zwycięstwa” nagrodziło najlepszych partnerów biznesowych.