Amazon planuje samodzielną aplikację do treści sportowych.

Amazon pracuje nad samodzielną aplikacją do oglądania treści sportowych, podano w środę w przytaczanej przez Reutersa “The Information”.

Sport pozostaje jedną z największych atrakcji do oglądania na żywo. Jednocześnie widzowie coraz częściej przechodzą z subskrypcji płatnej telewizji na aplikacje do przesyłania streamingowego. Ta tendencja prawdopodobnie uzupełni wysiłki Amazona, aby podwoić liczbę programów sportowych udostępnianych za pośrednictwem usługi Prime Video, jego głównego kanału przyciągającego konsumentów do platformy zakupowej.

Według źródeł nie jest jasne, kiedy Amazon wprowadzi aplikację sportową i czy odbędzie się to zgodnie z planem. Wiadomo, że firma dokonała przeglądu nierentownych jednostek biznesowych i zwolniła część pracowników, aby pokryć rosnące koszty i spadek popytu, ponieważ konsumenci i firmy obawiające się inflacji wydają mniej.

Amazon ma już prawa do streamingu gier, w tym franczyzy National Football League’s Thursday Night Football i meczów piłkarskich Premier League w Wielkiej Brytanii, dzięki czemu może lepiej konkurować z liderem transmisji sportowych, czyli z Walt Disney Co.

W zeszłym tygodniu jednostka YouTube podpisał również wieloletnią umowę na wyłączny streaming pakietu gier Sunday Ticket NFL w Stanach Zjednoczonych.

 

IT RESELLER nr. 348/2023 „Proponujemy niezrównaną wiarygodność – podkreśla w wywiadzie okładkowym Mariusz Ziółkowski, TD SYNNEX