Amazon prognozuje dobry trzeci kwartał w zakresie sprzedaży w chmurze i trendów zakupowych 

Amazon.com Inc w czwartek odnotował wzrost sprzedaży i zysk, które przewyższyły oczekiwania Wall Street, ponieważ firma dostarczała towary kupującym szybciej i taniej, podczas gdy ostatnie przeciwności związane z przetwarzaniem w chmurze zaczęły słabnąć. 

Jak podaje Reuters, akcje Amazona wzrosły o 9%, zwiększając wartość giełdową Amazon o ponad 120 miliardów dolarów w handlu poza godzinami pracy. W obliczu szeregu wyzwań firma dążyła do utrzymania pozycji największego na świecie dostawcy usług w chmurze i sprzedawcy internetowego.

W drugim kwartale przychody Amazona wzrosły o 11% do 134,4 miliarda dolarów, przewyższając szacunki analityków ankietowanych przez Refinitiv na 131,5 miliarda dolarów. Kluczowy był w tym osiągnięciu dział przetwarzania w chmurze Amazona. W ostatnich miesiącach Amazon Web Services (AWS) odnotował powolny wzrost sprzedaży, ponieważ ostrożne firmy analizowały swoje rachunki za chmurę.

Dyrektor generalny Andy Jassy powiedział w oświadczeniu: „Nasz wzrost AWS ustabilizował się”. Jednostka pobiła szacunki sprzedaży w chmurze na około 21,7 miliarda dolarów w drugim kwartale, zwiększając je o 12% do 22,1 miliarda dolarów. Jego rywale odnotowali większe skoki z mniejszych baz: 28% wzrost przychodów z chmury Alphabet w czerwcu i kwartalny wzrost o 26% dla Microsoft Azure.

Amazon niedawno odpowiedział liderom sztucznej inteligencji Google’owi i Microsoftowi własnymi konkurencyjnymi usługami, przyciągając tysiące klientów i reklamując szeroki zakres technologii, które ma w ofercie.

W handlu detalicznym Amazon zreorganizował swoją sieć realizacji i otworzył magazyny do wysyłki tego samego dnia bliżej dużych obszarów miejskich, oszczędzając czas i koszty dostawy. Brian Olsavsky, dyrektor finansowy Amazona, powiedział podczas rozmowy z reporterami, że szybsze doręczenia oznaczają, że klienci programu lojalnościowego Prime „robią zakupy częściej”.

W handlu elektronicznym konsumenci od miesięcy zachowują się z pewną rezerwą, odkładając uznaniowe zakupy i zakupy wartościowe. Dyrektor finansowy Olsavsky powiedział, że budżety gospodarstw domowych pozostają napięte, ale wiatry związane z inflacją słabną.

Amazon spodziewa się teraz wzrostu po swoim największym dniu sprzedaży w historii w ramach kampanii marketingowej z zeszłego miesiąca dla klientów lojalnościowych, znanej jako Prime Day.