Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Amazon przegrywa walkę sądową o zawieszenie klauzuli reklamowej

Amazon będzie musiał udostępniać informacje o reklamach wyświetlanych na swojej platformie w publicznie dostępnym archiwum online – to konsekwencja decyzji podjętej przez Komisję Europejską. Zgodnie z ustawą o usługach cyfrowych (DSA), która weszła w życie w zeszłym roku, Amazon został wyznaczony jako bardzo duża platforma internetowa podlegająca surowym przepisom dotyczącym zwalczania nielegalnych i szkodliwych treści na swojej platformie.

Firma następnie zakwestionowała wymóg DSA dotyczący publicznego udostępnienia repozytorium zawierającego szczegółowe informacje na temat jej reklam online, a także zwróciła się o zastosowanie środka tymczasowego do czasu wydania przez sąd orzeczenia w tej sprawie. We wrześniu sąd niższej instancji przychylił się do wniosku o zastosowanie środka tymczasowego w celu zawieszenia kwestionowanego obowiązku, co skłoniło Komisję Europejską do zwrócenia się do najwyższego sądu europejskiego.

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) z siedzibą w Luksemburgu uchylił nakaz zawieszenia i oddalił wniosek giganta o zastosowanie środka tymczasowego. Amazon argumentował swoje przekonania słowami, że zobowiązanie bezprawnie ogranicza jego podstawowe prawa do poszanowania życia prywatnego i wolności prowadzenia działalności gospodarczej.

Wiceprezes Trybunału Sprawiedliwości Lars Bay Larsen stwierdził, że zawieszenie mogłoby mieć szkodliwy wpływ na cele DSA:

 

„Zawieszenie doprowadziłoby do opóźnienia, potencjalnie o kilka lat, w pełnym osiągnięciu celów rozporządzenia w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych, a tym samym potencjalnie pozwoliłoby na utrzymanie lub rozwój środowiska internetowego zagrażającego prawom podstawowym – powiedział Wiceprezes Trybunału Sprawiedliwości Lars Bay Larsen.– Interesy bronione przez prawodawcę UE przeważają w tym przypadku nad istotnymi interesami Amazon, w związku z czym wyważenie interesów przemawia za odrzuceniem wniosku o zawieszenie”.

Amazon odpowiedział:

 

„Jesteśmy rozczarowani tą decyzją i utrzymujemy, że Amazon nie pasuje do opisu »Bardzo Dużej Platformy Internetowej« (VLOP) w ramach DSA i nie powinien być wyznaczony jako taki”.

 

Decyzja prezesa UOKiK – 46,56 mln złotych kary dla Canal+