Amazon przerywa program darowizn charytatywnych w związku z cięciami kosztów
Firma Amazon podała w środę, że planuje zamknąć program darowizn na cele charytatywne. Jest to dotkliwy przykład szerszych wysiłków firmy w zakresie cięcia kosztów.
W ramach programu o nazwie AmazonSmile sprzedawca internetowy przekazywał procent kwalifikujących się zakupów w witrynie wybranej przez kupujących organizacji charytatywnej. Amazon podał, że przekazał około 500 milionów dolarów na cele charytatywne od czasu uruchomienia programu w 2013 roku. Do 20 lutego Amazon planuje zlikwidować AmazonSmile, co podał do wiadomości na swojej stronie internetowej.
Jak zauważa CNBC, zamknięcie progrmau AmazonSmile ma miejsce, gdy dyrektor generalny Andy Jassy rozpoczął szeroko zakrojony przegląd wydatków firmy w związku z pogarszającymi się perspektywami gospodarczymi i spowolnieniem wzrostu w dziale detalicznym.
„Po prawie dekadzie program nie rozwinął się na tyle, aby wywrzeć wpływ, na jaki pierwotnie liczyliśmy” – powiedziała firma. – „Przy tak wielu kwalifikujących się organizacjach – ponad 1 milion na całym świecie – nasza zdolność do wywierania wpływu była często zbyt ograniczona”. Firma przyznała, że średnia darowizna na cele charytatywne wynosiła mniej niż 230 USD.
Amazon planuje nadal inwestować w obszary, w których może „dokonać znaczących zmian”, takich jak pomoc w przypadku klęsk żywiołowych, inicjatywy dotyczące niedrogich mieszkań i programy pomocy społeczności, podała firma.
Amazon rozpoczął największe zwolnienia w swojej historii i wprowadził zamrożenie zatrudnienia wśród pracowników korporacyjnych. Ponieważ Jassy starał się ograniczyć koszty, firma wstrzymała rozbudowę magazynu i zamknęła niektóre eksperymentalne projekty, takie jak usługa telezdrowia i urządzenie do rozmów wideo dla dzieci.