Amazon ukarany grzywną równą 31 mln zł przez UOKiK 

Amazon na Amazon została nałożona kara finansowa w kwocie 31 mln zł za wprowadzanie użytkowników sklepu internetowego w błąd co do dostępności produktów i terminów dostaw. Organ regulacyjny podał, że otrzymał skargi od klientów, którzy nie otrzymali zamówień. 

Chrostny powiedział, że UOKiK kwestionuje praktyki polegające na wyświetlaniu na ekranie licznika czasu wskazującego, w jakim terminie należy złożyć zamówienie bez gwarancji, że dotrze ono w podanym terminie.

„Przeciętny konsument ma prawo przypuszczać, że oferowane przez przedsiębiorców opcje zakupu, dostępność i czas dostawy nie wprowadzają w błąd. Nie powinien być zmuszany do podejmowania dodatkowych działań, aby sprawdzić wiarygodność oferowanych funkcjonalności czy prezentowanych informacji.” – stwierdził w oświadczeniu szef UOKiK Tomasz Chrostny.

Biuro prasowe Amazona poinformowało, że firma złoży odwołanie od tej decyzji.

Decyzja prezesa UOKiK – 46,56 mln złotych kary dla Canal+