Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Amazon „wezwał do serwisu” 258 autonomicznych pojazdów Zoox. Miały problem z hamowaniem

Amazon ogłosił akcję naprawczą 258 pojazdów swojej autonomicznej marki Zoox ze względu na usterkę w systemie jazdy automatycznej (ADS), która mogła powodować nagłe, nieoczekiwane hamowanie. 

Chociaż Zoox w ostatnim roku znacząco zwiększył intensywność testów swoich autonomicznych samochodów, to niestety nie obyło się bez usterki. Problem dotyczył pojazdów wyposażonych w oprogramowanie ADS wydane przed 5 listopada. Firma na szczęście w miarę wcześnie zgłosiła ów problem do Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) i rozwiązała go poprzez aktualizację oprogramowania w dotkniętych pojazdach. Szczegółów tego przypadku nie zdradzono.

 

 

Przedsiębiorstwa rozwijające pojazdy autonomiczne, takie jak Cruise należące do General Motors oraz Waymo będące własnością Google, znalazły się ostatnio pod wzmożoną kontrolą regulatorów. Powodem jest incydent z 2023 roku, w którym pojazd Cruise poważnie zranił pieszą w San Francisco. W ubiegłym roku Waymo aktualizowało ponad 670 pojazdów po tym, jak jeden z nich uderzył w drewniany słup w Phoenix. Te przypadki pokazują, że mimo postępu w technologii AI, autonomiczne pojazdy wciąż mają problemy z nieprzewidywalnymi sytuacjami drogowymi, co budzi pytania o ich bezpieczeństwo.