Amazon „wezwał do serwisu” 258 autonomicznych pojazdów Zoox. Miały problem z hamowaniem

Amazon ogłosił akcję naprawczą 258 pojazdów swojej autonomicznej marki Zoox ze względu na usterkę w systemie jazdy automatycznej (ADS), która mogła powodować nagłe, nieoczekiwane hamowanie.
Chociaż Zoox w ostatnim roku znacząco zwiększył intensywność testów swoich autonomicznych samochodów, to niestety nie obyło się bez usterki. Problem dotyczył pojazdów wyposażonych w oprogramowanie ADS wydane przed 5 listopada. Firma na szczęście w miarę wcześnie zgłosiła ów problem do Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) i rozwiązała go poprzez aktualizację oprogramowania w dotkniętych pojazdach. Szczegółów tego przypadku nie zdradzono.
Przedsiębiorstwa rozwijające pojazdy autonomiczne, takie jak Cruise należące do General Motors oraz Waymo będące własnością Google, znalazły się ostatnio pod wzmożoną kontrolą regulatorów. Powodem jest incydent z 2023 roku, w którym pojazd Cruise poważnie zranił pieszą w San Francisco. W ubiegłym roku Waymo aktualizowało ponad 670 pojazdów po tym, jak jeden z nich uderzył w drewniany słup w Phoenix. Te przypadki pokazują, że mimo postępu w technologii AI, autonomiczne pojazdy wciąż mają problemy z nieprzewidywalnymi sytuacjami drogowymi, co budzi pytania o ich bezpieczeństwo.