Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

AMD podczas Game Developers Conference przedstawiło szczegóły technologii AMD FidelityFX Super Resolution 2.0

W trakcie Game Developers Conference firma AMD przedstawiła szczegóły technologii AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) 2.0, czyli ewolucji otwartej, między-platformowej i szeroko stosowanej technologii skalowania obrazu.

FSR 2.0 to rozwiązanie temporalne, które zadebiutuje w 2 kwartale 2022 zapewniając niewiarygodną jakość obrazu przy znacznym wzroście liczby klatek na sekundę w obsługujących grach. Dzięki wykorzystaniu danych z poprzednich klatek obraz będzie zbliżony lub lepszy do natywnego we wszystkich rozdzielczościach.

 

 

Najważniejsze informacje z sesji deweloperskiej AMD:

  • Skalowanie z wysoką jakością BEZ uczenia maszynowego (ML): choć ML jest jednym z rozwiązań problemu, to nie jest konieczny do uzyskania dobrych rezultatów skalowania obrazu. Inżynierowie AMD opracowali i zoptymalizowali zestaw zaawansowanych i ręcznie kodowanych algorytmów, które rozpoznają i łączą dane z poprzedniej sceny, aby zapewnić wysoką szczegółowość skalowanego obrazu. Sposób działania jest ponadto łatwy w optymalizacji i odpowiada szeregu zróżnicowanym scenariuszom. Dzięki braku wymagania sprzętu dedykowanego ML więcej platform może skorzystać z tego rozwiązania, a zatem i więcej graczy będzie mogło grać z FSR 2.0.
  • Tryby jakości FSR 2.0: nowa wersja FSR zaoferuje trzy podstawowe tryby jakości dostępne we wszystkich obsługujących tę technologię grach, i jeden opcjonalny. Tryby te to: „Quality”, „Balanced” i „Performance”, a czwarty opcjonalny to “Ultra Performance”. Ten ostatni będzie dostępny dla deweloperów, którym będzie zależało na uzyskaniu jak największego wzrostu wydajności przy zachowaniu jakości reprezentatywnej dla natywnego renderingu.
  • Sprzęt: jak FSR 1.0, tak i FSR 2.0 powstaje wg otwartego podejścia AMD, co przekłada się na obsługę przez szerokie spektrum sprzętu AMD i konkurencji. Trzeba jednak zaznaczyć, że FSR 2.0 jako temporalne rozwiązanie jest bardziej wymagające, co oznacza, że wydajniejszy sprzęt może być potrzebny dla skalowania wyższych rozdzielczości.
  • Implementacja w grach: dokładnie tak, jak FSR 1.0, FSR 2.0 będzie otwartym rozwiązaniem na bazie licencji MIT i będzie dostępny dla deweloperów jako intuicyjne i łatwe w użyciu API z obsługą DirectX 12 i Vulkan. Powstanie również rozszerzenie (plug-in) do Unreal Engine.
  • Wsparcie w grach i Xbox: kolejną grą z obsługą FSR 2.0, po zapowiedzianej w zeszłym tygodniu DEATHLOOP, będzie Forspoken, której premiera zaplanowana jest na październik 2022. FSR 2.0 będzie ponadto w pełni wspierany na konsoli Xbox i zostanie udostępniony w zestawie deweloperskim Xbox GDK dla zarejestrowanych deweloperów.

Firma AMD współpracuje z deweloperami, aby FSR 2.0 obsługiwało tak wiele gier, jak to tylko możliwe. Pierwsze gry z tą technologią będą dostępne w 2 kwartale 2022.

 

Innowacje zmieniające oblicze świata, budowa bardziej ekologicznego i inteligentnego świata, głównymi tematami Huawei Global Analyst Summit.