AMD, pomimo niesprzyjającej sytuacji rynkowej, notuje 29% wzrost przychodów.

AMD nie może narzekać na swoją rynkową sytuację. Może i sprzedaż w całej branży spada, a rynek, w efekcie makroekonomicznych zjawisk, się kurczy… ale „czerwoni” konsekwentnie notują wzrost przychodów. I to o niemal jedną trzecią!

AMD podało swoje wyniki kwartale za Q3 2022. O ile wiele firm raportujących swoją działalność w ubiegłym kwartale nie ma ostatnio zbyt dobrych wieści dla udziałowców, o tyle AMD – owszem. Wyniki wprawdzie nie osiągnęły oczekiwań analityków z Wall Street, ale i tak ich ogłoszenie sprawiło, że akcje „czerwonych” wzrosły o 6%.

Zysk na akcję wyniósł 67 centów na akcję (analitycy spodziewali się 68 centów na akcję), a przychody firmy osiągnęły poziom 5,57 mld USD, w porównaniu z 5,62 mld USD oczekiwanych przez Wall Street. Tym samym, przychody AMD wzrosły o 29% rok do roku w trzecim kwartale fiskalnym, który zakończył się 24 września. Zysk netto spadł o 93% do 66 milionów dolarów, ale jest to związane z potężną inwestycją, jaką był zakup za 49 miliardów dolarów firmy Xilinx.

Wyższe oczekiwania analityków zapewne nie zakładały aż tak silnego spadku na rynku komputerów PC. AMD poinformowało, że za cały rok osiągnie 23,5 miliarda przychodów, w porównaniu z prognozą 26,3 miliarda dolarów, którą firma podała w sierpniu. Analitycy spodziewali się 23,88 miliarda dolarów.

Co dziś najsilniej napędza biznes AMD? Segment Data Center wygenerował 1,61 miliarda dolarów przychodów w Q3, co oznacza wzrost o 45%. Producent zanotował duży popyt na dostawy swoich chipów serwerowych o nazwie kodowej Genoa. Co ważne, AMD planuje wprowadzić na nowe układy EPYC już wkrótce, 10 listopada.

Segment Gaming wygenerował 1,63 miliarda dolarów przychodów. To wzrost o około 14%, zgodny z oczekiwaniami analityków.

Segment Embedded, który obejmuje m.in. Xilinx, przyniósł 1,3 mld USD, w porównaniu z 79 mln USD w analogicznym kwartale poprzedniego roku.

Jednostka AMD zajmująca się obszarem konsumenckim, wygenerowała 1,02 miliarda dolarów przychodu. To oznacza spadek o prawie 40%, ale i tak okazało się lepszym rezultatem niż 1,17 miliarda dolarów oczekiwane przez Wall Street.

„Osiągnęliśmy bardzo dobre postępy u dostawców chmury z Ameryki Północnej i nadal wierzymy, że chociaż mogą wystąpić pewne krótkoterminowe działania, nazwijmy to optymalizacją, nazwijmy to indywidualnymi śladami i wydajnością u poszczególnych dostawców chmury, w średnim terminie” — powiedziała CEO AMD, Lisa Su – „Wchodząc w 2023 r., spodziewamy się wzrostu na tym rynku, zwłaszcza klientów przenoszących więcej obciążeń do AMD, biorąc pod uwagę siłę naszego portfolio produktów i ogólną ogólną przyszłość”.

Lenovo Polska świętuje 30-lecie marki ThinkPad! Niekwestionowaną gwiazdą wydarzenia został najnowszy ThinkPad X1 Fold 16, komputer z niezwykłym elastycznym ekranem.