Amerykańscy senatorowie wzywają agencję telekomunikacyjną do prawidłowego korzystania z widma dla pojazdów podłączonych do sieci
Dwoje amerykańskich senatorów wezwało w poniedziałek Federalną Komisję Łączności (FCC) do szybkiego podjęcia działań w celu przyznania niektórym producentom samochodów, uniwersytetom i innym podmiotom możliwości wykorzystania widma do wdrożenia technologii pojazdów połączonych, mającej na celu zapobieganie wypadkom.
Senatorowie Gary Peters i Cynthia Lummis wezwali FCC do zatwierdzenia wniosków o zwolnienie, aby umożliwić wdrożenie technologii Cellular Vehicle-to-Everything (C-V2X) w paśmie 5,9 GHz.
Blok widma 5,9 GHz został zarezerwowany w 1999 roku dla producentów samochodów w celu opracowania technologii umożliwiającej pojazdom komunikację między sobą w celu uniknięcia wypadków, ale do tej pory pozostaje w dużej mierze niewykorzystany.
„Technologia C-V2X jest gotowa ratować życie (i) utoruje drogę dla przyszłości infrastruktury samochodowej i transportowej” – napisali. FCC poinformowała w listopadzie 2020 r., że zamierza oferować zwolnienia. Do tej pory otrzymała 18 wniosków o zwolnienie obejmujących 31 podmiotów, ale żaden nie został jeszcze przyznany, dodali senatorowie.
Podmioty ubiegające się o zwolnienie to między innymi Audi, Ford Motor i Jaguar Land Rover firmy Volkswagen AG, Departament Transportu Utah i Departament Transportu Wirginii, Harman International, Panasonic Corp, Departament Transportu Miasta Nowy Jork i Uniwersytet Michigan.
Senatorowie odnotowali, że 42 915 osób zginęło w wypadkach drogowych w 2021 roku, najbardziej śmiercionośnym roku na amerykańskich autostradach od 2005. „Szybkie działanie w sprawie tych zwolnień jest niezbędne, biorąc pod uwagę potencjał technologii C-V2X w odwracaniu rosnącej liczby ofiar śmiertelnych na drogach” – napisali senatorowie.