Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Amerykańska Federalna Komisja Handlu przyjrzy się największym firmom w branży pod kątem działań monopolistycznych. Na celowniku m.in: Google, Amazon, Apple i Facebook.

Federalna Komisja Handlu wydała specjalne nakazy dla cyfrowych gigantów zmuszające ich do dostarczenia informacji o przejęciach firm, które były zbyt małe, aby zgłosić ich zakup organom antymonopolowym. 

Kwestię zapoczątkowały wątpliwości Departamentu Sprawiedliwości, prokuratora generalnego i FTC. Aktualnie ostatnia z instytucji zajmuje się badaniem czy duże firmy technologiczne nie dokonywały zakupów naruszających poprawne praktyki biznesowe. Podejrzenia dotyczą zakupu przez gigantów z Doliny Krzemowej mniejszych firm, często pomysłowych startupów, zanim te zdołają stać się konkurencją dla największych w branży przedsiębiorstw. Gdzie tu naruszenie zasad uczciwego biznesu? Otóż FTC sprawdza, czy owe przejęcia nie miały głównie na celu „zabicia” konkurencji.

Większość krytyki pochodzącej z instytucji federalnych dotyczyła masowych transakcji, takich jak zakup Instagrama przez Facebook, czy nabycie firmy Whole Foods przez Amazon. Jednak wiele uwagi FTC poświęca także wydatkom na zakup mniejszych firm. Przewodniczący FTC powiedział, że powiadomienia wysyłane do firm technologicznych są przeznaczone do badania sprawy, ale mogą prowadzić do działań o charakterze dochodzenia prokuratorskiego.

„Jeśli podczas badania zauważymy, że istnieją transakcje, które są problematyczne … moglibyśmy cofnąć się i podjąć działania egzekucyjne, aby zająć się tymi transakcjami”, powiedział Joseph J. Simons.

Amerykańskie instytucje z całą pewnością mają co sprawdzać. Cyfrowi giganci kupowali w ostatnich latach dziesiątki firm różnej wielkości. Dobrym przykładem jest chociażby Microsoft, który kupił m.in. LinkedIn i GitHub, ale szykuje się do przejęcia Salesforce.

https://itreseller.pl/itrnewise-2020-nec-prezentuje-szereg-rozwiazan-z-zakresu-digital-signage-m-in-projektory-do-wizualizacji-na-duzych-obiektach-stol-dotykowy-i-platforme-analityki-dla-biznesu/