Amerykańska FTC zobowiązuje wybrane podmioty o informacje na temat działań przeciw reklamom wprowadzającym w błąd
Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) wydała w czwartek nakaz ośmiu firmom zajmującym się mediami społecznościowymi i strumieniowym przesyłaniem wideo, w tym Meta Platforms Inc, Twitter, TikTok i YouTube, w celu uzyskania informacji o tym, w jaki sposób platformy sprawdzają reklamy pod kątem wprowadzania w błąd.
Snap, należący do Amazon.com Inc. Twitch, Pinterest i Instagram to inne firmy, które są zobowiązane do dostarczania informacji, takich jak przychody z reklam i liczba wyświetleń, w tym te w kategorii produktów i usług bardziej podatnych na oszustwa.
Jak informuje Reuters, nakaz pojawia się po tym, jak FTC poprosiła Twittera o przekazanie niektórych wewnętrznych komunikatów związanych z właścicielem Elonem Muskiem oraz innych szczegółowych informacji o decyzjach biznesowych w ramach dochodzenia wszczętego na początku tego miesiąca.
„Media społecznościowe były kopalnią złota dla oszustów, którzy zachwalają fałszywe produkty i inne oszustwa, które w ostatnich latach kosztowały konsumentów ogromne pieniądze – powiedział Samuel Levine, dyrektor biura ochrony konsumentów FTC. – To badanie pomoże FTC upewnić się, że media społecznościowe i firmy zajmujące się transmisją wideo robią wszystko, co w ich mocy, aby powstrzymać oszustów i zwodnicze reklamy z dala od ich platform”.
Organ regulacyjny dąży do kontrolowania i ograniczania płatnych reklam komercyjnych, które wprowadzają w błąd lub narażają konsumentów na kontakt z oszukańczymi produktami zdrowotnymi, oszustwami finansowymi, podrabianymi towarami lub innymi oszustwami.