Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Amerykańskie agencje rządowe mają 30 dni na pozbycie się TikTok’a ze swoich urządzeń

Agencje rządowe mają mniej niż miesiąc na wyczyszczenie swoich urządzeń z TikTok.

W poniedziałek Shalanda Young, dyrektor Biura Zarządzania i Budżetu (OMB), wydała 30-dniowy termin na usunięcie TikTok z telefonów wydanych przez rząd, zakazanie przyszłych instalacji i uniemożliwienie ruchu internetowego do aplikacji.

“Te wskazówki są częścią ciągłego zaangażowania administracji w zabezpieczenie naszej infrastruktury cyfrowej i ochronę bezpieczeństwa i prywatności Amerykanów” – powiedział Federalny Główny Nadzorca Bezpieczeństwa Informacji Chris DeRusha w oświadczeniu opublikowanym przez Reutersa.

Istnieją pewne wyjątki “dla działań związanych z egzekwowaniem prawa, interesów i działań związanych z bezpieczeństwem narodowym oraz badań nad bezpieczeństwem”, które muszą być zatwierdzone przez szefów agencji i mogą trwać do jednego roku – wynika z noty. Stosuje się je tylko wtedy, gdy dostęp do TikTok jest “krytyczny” i nie ma realnego alternatywnego podejścia – np. podczas poważnej katastrofy lub sytuacji kryzysowej, w trakcie dochodzenia w sprawie przestępstw lub w celu identyfikacji zagrożeń bezpieczeństwa cyfrowego.

Agencje mają kolejne 60 dni na zakończenie lub zmianę umów wymagających korzystania z TikTok i zapewnienie, że żadne nowe umowy nie będą dotyczyć platformy należącej do ByteDance. W ciągu 120 dni muszą dodać nowy zakaz korzystania z TikTok we wszystkich nowych zamówieniach publicznych. Zakaz dotyczy technologii wykorzystywanych w pracy rządu, ale nie tego, co jest “nabywane przez kontrahenta federalnego przy okazji kontraktu federalnego”.

Działanie to, jak zauważa Reuters, nie ma wpływu na ponad 100 milionów Amerykanów, którzy używają TikTok na prywatnych lub nierządowych urządzeniach.