Analitycy IDC: w 2024 roku sprzedaż telewizorów będzie rosnąć

Rok 2023 dla producentów telewizorów najlepszym z pewnością nie był. Jednak analitycy z IDC twierdzą, że przyszły rok będzie oznaczać na tym polu niewielką, ale pozytywną zmianę. 

Według IDC Worldwide Quarterly Smart Home Device Tracker, globalna sprzedaż telewizorów Smart TV w 2023 roku spadła o około 5,5% rok do roku. Jednocześnie analitycy oczekują ożywienia rynku przy prognozie stabilnego wzrostu w 2024 r., po którym nastąpi powolny wzrost w kolejnych latach. Przewiduje się, że w latach 2023–2027 sprzedaż globalna osiągnie złożoną roczną stopę wzrostu (CAGR) na poziomie 3,3%.

Słaby popyt konsumencki wywarł znaczną presję na spadek sprzedaży w 2023 r., która prawdopodobnie utrzyma się przez większą część 2024 r. Wielu dostawców spodziewa się, że utrzymujące się trudności gospodarcze będą w dalszym ciągu utrudniać wzrost przez pierwszą połowę przyszłego roku.

„W kontekście wysokiej inflacji i długich cyklów modernizacji znaczna część wzrostu rynku inteligentnych telewizorów jest przenoszona na rynki wschodzące” – mówi Jitesh Ubrani, kierownik ds. badań w zakresie urządzeń mobilnych i urządzeń konsumenckich w IDC –  „Jednak na dojrzałych rynkach telewizory szybko przechodzą z ekranów do konsumpcji multimediów do bram ekosystemów, zachęcając marki takie jak Amazon, Roku i inne do konkurowania ceną, a jednocześnie oferują znaczące funkcje integrujące się z całym inteligentnym domem”.