Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analitycy IDC: w 2024 roku sprzedaż telewizorów będzie rosnąć

Rok 2023 dla producentów telewizorów najlepszym z pewnością nie był. Jednak analitycy z IDC twierdzą, że przyszły rok będzie oznaczać na tym polu niewielką, ale pozytywną zmianę. 

Według IDC Worldwide Quarterly Smart Home Device Tracker, globalna sprzedaż telewizorów Smart TV w 2023 roku spadła o około 5,5% rok do roku. Jednocześnie analitycy oczekują ożywienia rynku przy prognozie stabilnego wzrostu w 2024 r., po którym nastąpi powolny wzrost w kolejnych latach. Przewiduje się, że w latach 2023–2027 sprzedaż globalna osiągnie złożoną roczną stopę wzrostu (CAGR) na poziomie 3,3%.

Słaby popyt konsumencki wywarł znaczną presję na spadek sprzedaży w 2023 r., która prawdopodobnie utrzyma się przez większą część 2024 r. Wielu dostawców spodziewa się, że utrzymujące się trudności gospodarcze będą w dalszym ciągu utrudniać wzrost przez pierwszą połowę przyszłego roku.

„W kontekście wysokiej inflacji i długich cyklów modernizacji znaczna część wzrostu rynku inteligentnych telewizorów jest przenoszona na rynki wschodzące” – mówi Jitesh Ubrani, kierownik ds. badań w zakresie urządzeń mobilnych i urządzeń konsumenckich w IDC –  „Jednak na dojrzałych rynkach telewizory szybko przechodzą z ekranów do konsumpcji multimediów do bram ekosystemów, zachęcając marki takie jak Amazon, Roku i inne do konkurowania ceną, a jednocześnie oferują znaczące funkcje integrujące się z całym inteligentnym domem”.