Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analitycy prognozują przyszłość rynku smartfonów

Nie jest tajemnicą, że w ostatnim czasie rynek smartfonów nie ma się najlepiej. Według danych Canalys rynek smartfonów w Europie Zachodniej odnotował stały spadek w pierwszym kwartale 2023 r., spadając o 13% do 23,7 mln sprzedanych egzemplarzy. Jest jednak światełko w tunelu. 

Trudne warunki gospodarcze przyczyniły się do spadku popytu konsumpcyjnego i wydłużenia cykli zakupowych. Jednak w swojej najnowszej prognozie analitycy Canalys przewidują odbicie wzrostu do 6% w 2024 r.

Jak wyglądał trzeci kwartał?

W I kw. 2023 r. liderem zachodnioeuropejskiego rynku był Samsung, z 35% udziałem w rynku, pomimo odnotowanego 16% spadku sprzedaży rok do roku. Wicelider, Apple, zyskał  1% w porównaniu z tym samym kwartałem 2022 r., mogąc pochwalić się teraz 33% udziałem w rynku. Trzecią pozycję obroniło Xiaomi z udziałem na poziomie 15%, mimo odnotowania spadku rok do roku o 17%. Wyniki Xiaomi były napędzane głównie przez modele z serii Redmi i Redmi Note, przy czym Hiszpania, Włochy i Niemcy były kluczowymi rynkami. Pierwszą piątkę zamykają OPPO i TCL, każdy z 3% udziałem w rynku. Podczas gdy OPPO spadło o 53%, TCL wzrósł o 19%.

„Sytuacja na rynku staje się niezwykle konkurencyjna poza trzema głównymi dostawcami” — mówi Kieren Jessop, analityk ds. badań w Canalys –  „W pierwszym kwartale 2023 roku OPPO, TCL, Google Pixel, Motorola, HONOR i HMD Global były bardzo blisko siebie, a kilka z tych marek ma ambicje i kapitał do inwestowania w regionie. Przed końcem 2023 r. nastąpią znaczące zmiany w tabeli liderów”.

Wzrost średniej ceny smartfonów jest faktem

Dane z Canalys wskazują na wzrost w segmencie smartfonów o wartości ponad 800 USD, który stanowi 41% rynku w pierwszym kwartale 2023 r. Nie jest to zaskakujące – kryzys czy spowolnienie gospodarcze w mniejszym stopniu dotyka klientów mogących sobie pozwolić na drogie modele telefonów.