Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analitycy prognozują spowolnienie na rynku gier – po raz pierwszy od lat.

Zamknięci w domach podczas pandemii chętnie sięgaliśmy po cyfrową rozrywkę. Teraz idzie “korekta”, a nasycony rynek czeka spowolnienie – prognozują analitycy. 

Zdaniem analityków z Ampere Analysis, sprzedaż gier będzie spadać w dalszej części roku, po raz pierwszy od lat. Przewiduje się, że globalny rynek gier skurczy się o 1,2% rok do roku do 188 miliardów dolarów w 2022 r., wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Ampere Analysis, zajmującą się danymi rynkowymi. To swoista korekta, bowiem sektor ten powiększył się o 26% od 2019 do 2021 roku, osiągając rekordową wielkość 191 miliardów dolarów. Jak pokazują dane Ampere, sprzedaż gier wideo stale rośnie od co najmniej 2015 roku.

Dlaczego miałoby dojść do spowolnienia? Powodów jest kilka. Pierwszym jest nasycenie rynku. Zakupy sprzętu dokonane w 2020 i 2021 roku oznaczają wciąż dość nowy sprzęt. W przypadku konsol; najnowszy dostępny do dziś, gdyż cykl generacyjny tych urządzeń jest dość długi. Wpływ ma także rosnąca globalnie inflacja, która ograniczy wydatki konsumenckie na cele rozrywkowe.

Kolejną, mniej oczywistą przyczyną, jest rosyjska inwazja na Ukrainę. Wielu producentów oprogramowania i sprzętu do gier zdecydowało się zawiesić swoją działalność w Rosji, w tym Microsoft i Sony. Według analityków Ampere w 2021 r. Rosja była dziesiątym co do wielkości rynkiem gier na świecie. Oczekuje się jednak, że w tym roku spadnie na 14. miejsce w światowych rankingach i straci na wartości 1,2 miliarda dolarów.

Spowolnienie będzie jednak krótkotrwałe. Oczekuje się, że rynek powróci do wzrostu w 2023 roku, a sprzedaż ma osiągnąć 195 miliardów dolarów.

IT Champions 2022 – Prestiżowe nagrody branżowe, wydawnictwa IT Reseller zostały wręczone! Na gali gościła czołówka branży IT!