Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analitycy przewidują 4% wzrost na europejskim rynku smartfonów w 2024 roku.

Canalys przewiduje, że w 2024 r. rynek smartfonó wzrośnie o 4%. To oznacza odbicie po trudnym roku 2023 i wcale nie dużo lepszym 2022. 

Z najnowszego badania Canalys wynika, że ​​sprzedaż smartfonów w Europie w trzecim kwartale 2023 roku spadła o 6% rok do roku, do 32 milionów. Chociaż trzeci kwartał był dziesiątym z rzędu kwartałem spadku rok-do-roku, widać oznaki rosnącego zapotrzebowania w miarę zbliżania się roku 2024.

Wśród producentów Samsung pozostał na pierwszym miejscu z 35% udziałem w rynku, mimo że jego sprzedaż spadła o 6%. Na drugim miejscu uplasował się Apple z 22% udziałem i 13% spadkiem, częściowo skompensowanym dobrymi wynikami iPhone’a 15. Ogólnie rzecz biorąc, wyniki Samsunga i Apple pokazują stabilny popyt na najnowsze urządzenia klasy premium. W przypadku Apple’a spadek wynikał częściowo z uniknięcia nadmiernych zapasów iPhone’a 14 i wcześniejszych modeli, które muszą zostać wycofywane przez końcem 2024 r. w celu dostosowania do dyrektywy Komisji Europejskiej USB-C. Z kolei iPhone 15 ma solidny start, zwiększając sprzedaż w kwartale premiery o 59% w porównaniu z iPhonem 14. Niższe ceny premierowe w całym regionie wsparły jego wyniki.

Xiaomi zajęło trzecie miejsce z płaskim rocznym wzrostem, co stanowi poprawę po sześciu kolejnych kwartałach spadków. Motorola kontynuowała swój rozwój w Europie i zwiększała sprzedaż o 30% rok do roku. TCL znalazło się w pierwszej piątce, odnotowując 5% wzrost rok do roku.