Analitycy przewidują, że LG Display powróci do zysków w przyszłym roku

Zdaniem analityków, LG Display wyjdzie w przyszłym roku na prostą dzięki przyspieszeniu wysiłków zmierzających do reorganizacji swojej struktury biznesowej.

Jak donosi The Korea Herald, patrząc na kwartalne zyski w tym roku, producent wyświetlaczy odnotował straty operacyjne w wysokości 469,4 mld wonów (w przybliżeniu 351 milionów USD) i 93,7 mld wonów odpowiednio w pierwszym i drugim kwartale.

Według analizy rynkowej FnGuide, można oczekiwać, że w okresie od lipca do września straty zostaną zmniejszone do 6,1 mld wonów. Przewiduje się, że w ostatnim kwartale firma osiągnie zysk operacyjny w wysokości 366,7 mld wonów, a dostawy mobilnych paneli OLED powinny wzrosnąć.

W trzecim kwartale na zyski firmy wpłynie niekorzystny kurs wymiany won-dolar i jednorazowe płatności – powiedział Chang Jung-hoon, starszy analityk w Samsung Securities.

Jeśli chodzi o roczne wyniki, Chang prognozuje, że firma odnotuje sprzedaż na poziomie 27,5 biliona wonów i stratę operacyjną w wysokości 36 miliardów wonów.

W zeszłym miesiącu producent wyświetlaczy sprzedał swoje fabryki paneli i modułów ciekłokrystalicznych w Guangzhou w Chinach firmie China Star Optoelectronics Technology za 2 biliony wonów (1,5 miliarda dolarów), która jest spółką zależną TCL Group. Transakcja ma zostać sfinalizowana do 31 marca 2025 roku. Zdaniem Kim So-wona, analityka Kiwoom Securities, oczekuje się, że nowy strumień gotówki poprawi wypłacalność rentowność firmy i pozwoli jej na zwiększenie inwestycji w produkcję paneli OLED.

Eksperci twierdzą, że wsparciem dla oczekiwanego zwrotu LG Display w przyszłym roku będzie przyjęcie przez Apple niskotemperaturowych polikrystalicznych wyświetlaczy OLED w nadchodzących modelach iPhone’a 17. Panele LTPO to droższe ekrany OLED, które obsługują częstotliwość odświeżania 120 Hz i zużywają mniej energii. LG Display i Samsung Display są ich jedynymi dostawcami dla Apple.

Firma Display Supply Chain Consultants wskazuje, że panele LTPO stanowiły 10% rynku smartfonów w 2021 roku, a udział ten ma wzrosnąć do ponad 40% w 2025 roku.