Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Anthropic przedstawia Claude 3

Start-up Anthropic wspierany przez Google’a i Amazon.com w poniedziałek zaprezentował zestaw modeli sztucznej inteligencji znany jako Claude 3, najnowszy podpunkt w nieustannej rywalizacji Doliny Krzemowej o wprowadzenie na rynek jeszcze potężniejszej technologii. 

Według start-upu Claude 3 Opus w różnych testach porównawczych przewyższa konkurencyjne modele GPT-4 z OpenAI i Gemini 1.0 Ultra od Google’a.

Wiadomość ta, wobec wielu ogłoszeń konkurencji, a także niedawnej, bo lipcowej, premiery Claude 2 firmy Anthropic pokazuje, jak firmy rywalizują o czołowe miejsca na listach rankingowych oceniających wydajność sztucznej inteligencji. Z kolei klienci biznesowi wciąż zmagają się z kwestią, jak wykorzystać taką technologię.

„To jest Rolls-Royce wśród modeli, przynajmniej na ten moment” – powiedział w wywiadzie dyrektor generalny Dario Amodei.

Anthropic zapewnia, że modele Claude 3 będą dostępne za pośrednictwem platform chmurowych Amazon i Google. Anthropic twierdzi, że sprzedałaby także bezpośredni dostęp do nich w 159 krajach.

Prezes Anthropic, Daniela Amodei, powiedziała, że klienci wybiorą Claude 3 Opus pomimo wyższej ceny, „jeśli będą potrzebować najbardziej złożonych poznawczo zadań”, na przykład dokładnego przeprowadzenia skomplikowanej analizy finansowej.

Anthropic oświadczyło, że pobiera opłatę w wysokości 15 dolarów za Claude 3 Opus za przyjęcie każdego miliona fragmentów danych zwanych tokenami i co najmniej pięć razy mniej za obsługę tych mniejszych modeli. Dla przykładu OpenAI pobiera 10 dolarów za każdy milion tokenów wprowadzonych do modelu GPT-4 Turbo.

Anthropic stwierdziło również, że Claude 3 to pierwszy „multimodalny” pakiet sztucznej inteligencji. Oznacza to, że podobnie jak inne konkurencyjne modele, sztuczna inteligencja Anthropic może reagować na zapytania tekstowe i obrazy, na przykład analizując zdjęcie lub wykres. Spopularyzowana przez ChatGPT OpenAI, taka „generatywna” sztuczna inteligencja tworzy nową treść na polecenie.

Dyrektor generalny Amodei powiedział, że Claude 3 sprawdzi obrazy, ale ich nie stworzy, ponieważ „zauważyliśmy, że zapotrzebowanie na nie ze strony przedsiębiorstw jest znacznie mniejsze”.