Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Aplikacja Adobe Firefly trafi na smartfony

Adobe Firefly

Adobe ogłasza premierę mobilnej wersji Firefly – swojego narzędzia do generowania obrazów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Nowa aplikacja na iOS i Androida ma umożliwić twórcom pracę „w biegu”, stając się osobistym partnerem kreatywnym. Firma jednocześnie prezentuje najnowsze modele Firefly Image Model 4 i Ultra oraz wprowadza do użytku narzędzie do generowania wideo.

 

Firefly na smartfonach – mobilna kreatywność

Podczas konferencji Adobe MAX w Londynie firma ogłosiła, że jeszcze w tym roku udostępni mobilną wersję swojego narzędzia Firefly. Aplikacja będzie dostępna zarówno na system iOS, jak i Android, choć dokładna data premiery nie została ujawniona.

„Kreatywni ludzie myślą w ruchu” – powiedział Alexandru Costin, wiceprezes Adobe Firefly, w rozmowie z CNBC. – „Jedną z wizji, którą mamy, jest to, by aplikacja Firefly na urządzenia mobilne stała się kreatywnym partnerem, który jest z tobą cały czas”.

Costin wskazał, że dzięki aplikacji użytkownicy będą mogli na przykład w drodze do pracy stworzyć tablicę nastrojów (mood board) dla kampanii reklamowej – gotową do dalszej obróbki po dotarciu do biura.

Wprowadzenie Firefly na smartfony to element szerszej strategii Adobe, polegającej na integracji sztucznej inteligencji z całym portfolio narzędzi dla twórców. Firma zapowiedziała również dwa nowe modele AI do tworzenia obrazów – Firefly Image Model 4 oraz jego bardziej zaawansowaną wersję Ultra – a także nowy model wideo Firefly Video Model, który od teraz jest ogólnodostępny.

 

Adobe Firefly

 

Zaawansowane generowanie obrazów i wideo – bezpieczne komercyjnie
Adobe podkreśla, że nowe modele AI oferują znacznie wyższy poziom realizmu niż poprzednie wersje. Obrazy i filmy są generowane na podstawie tekstowych podpowiedzi, przy zachowaniu zasad tzw. „komercyjnego bezpieczeństwa” – czyli filtrów chroniących przed wykorzystaniem treści objętych prawami autorskimi.

To podejście może być kluczowym wyróżnikiem Adobe w konkurencyjnym wyścigu z innymi firmami AI, które często zmagają się z kwestiami własności intelektualnej w kontekście generowanych treści. Adobe zapewnia, że Firefly nie wykorzystuje treści zastrzeżonych – ani przy trenowaniu modeli, ani podczas samego generowania.

Otwarte podejście do konkurencji
Chociaż konkurencja w obszarze generatywnej sztucznej inteligencji staje się coraz bardziej zacięta, Adobe nie zamyka się na współpracę. Wręcz przeciwnie – firma współdziała z OpenAI, Google i Runway, integrując ich narzędzia z własnym środowiskiem Firefly.

„Konkurencja jest dobra” – przyznaje Costin. – „Uważamy, że na rynku będą współistnieć modele o różnych osobowościach i możliwościach”.