Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Apple: akcje spadają o 2% pomimo pobicia oczekiwań sprzedaży

Firma Apple w czwartek prognozowała, że spadek sprzedaży utrzyma się w bieżącym kwartale, powodując spadek cen akcji pomimo przekroczenia celów dotyczących sprzedaży i zysku na Wall Street w trzecim kwartale fiskalnym. 

Jak podaje Reuters, akcje Apple spadły o około 2% po tym, jak firma przewidziała, że może to być czwarty kwartał z rzędu spadków sprzedaży. W kończącym się właśnie okresie wzrost zysków napędzały wzrosty w usługach, ale słabsza niż oczekiwano sprzedaż najsłynniejszego urządzenia Apple, iPhone’a, rozczarowała inwestorów.

Kierownictwo zapowiedziało, że sprzedaż iPhone’ów poprawi się w czwartym kwartale, ale nie powiedzieli, o ile. Apple znajduje się w trudnej sytuacji, ponieważ jego ugruntowany iPhone walczy o udziały z rywalami Androida na dojrzałym rynku, podczas gdy jego kolejny duży produkt – ogłoszony w czerwcu zestaw słuchawkowy Vision Pro do rzeczywistości mieszanej – nie jest jeszcze w rękach konsumentów.

Apple powiedział, że sprzedaż w trzecim kwartale fiskalnym zakończonym 1 lipca spadła o 1,4% do 81,8 mld USD, a zysk na akcję wzrósł o 5% do 1,26 USD. Według danych IBES z Refinitiv przewyższyło to oczekiwania analityków na poziomie 81,69 miliarda dolarów i 1,19 dolara na akcję. Słabsza sprzedaż iPhone’ów została zrównoważona wysoką sprzedażą w segmencie usług obejmującym Apple TV+ oraz sprzedażą w Chinach, która wzrosła o 8% rok do roku.

W międzyczasie Apple udawało się osiągać lepsze wyniki niż najsłabszy rynek smartfonów w Chinach od prawie dekady. Według Counterpoint Research ogólna sprzedaż smartfonów spadła w Chinach w drugim kwartale kalendarzowym o 8% do najniższego poziomu od 2014 roku. Z kolei Cook powiedział Reuterowi, że sprzedaż iPhone’a Apple w Chinach wzrosła „dwucyfrowo” i że sprzedaż była również wysoka w innych segmentach w Chinach. Pomogło to Apple’owi zwiększyć sprzedaż w większym regionie Chin do 15,76 miliarda dolarów, z 14,60 miliarda dolarów w tym samym kwartale ubiegłego roku.

Apple powiedział, że sprzedaż iPhone’a wyniosła 39,67 miliarda dolarów, poniżej oczekiwań analityków na poziomie 39,91 miliarda dolarów, zgodnie z danymi Refinitiv. Cook powiedział, że zainstalowana baza iPhone’ów osiągnęła nowy poziom, ale nie podała żadnych liczb.

Segment usług Apple’a, który obejmuje usługę Apple TV+, która ogłosiła umowę na prowadzenie Major League Soccer, miał 21,21 miliarda dolarów przychodów, w porównaniu z szacunkami analityków na poziomie 20,76 miliarda dolarów, zgodnie z danymi Refinitiv. Cook powiedział, że Apple ma teraz 1 miliard subskrybentów na swojej platformie, która obejmuje zarówno usługi Apple, jak i aplikacje innych firm, w porównaniu z 975 milionami kwartał temu.

Według danych Refinitiv dział urządzeń do noszenia firmy, który obejmuje Apple Watch i AirPods, osiągnął przychody w wysokości 8,28 miliarda dolarów, w porównaniu z szacunkami analityków na poziomie 8,39 miliarda dolarów. Według danych Refinitiv sprzedaż komputerów Mac i iPada wyniosła odpowiednio 6,84 miliarda dolarów i 5,79 miliarda dolarów, w porównaniu z szacunkami analityków na poziomie 6,62 miliarda dolarów i 6,41 miliarda dolarów.

Dyrektor finansowy Apple, Luca Maestri, powiedział, że firma spodziewa się, iż w czwartym kwartale finansowym kończącym się we wrześniu firma spodziewa się przychodów rok do roku, podobnie jak spadek, który firma odnotowała w czwartek.

Według danych Refinitiv ta prognoza sprzedaży jest poniżej oczekiwań analityków dotyczących mniej więcej płaskiej krzywej sprzedaży w czwartym kwartale fiskalnym w wysokości 90,19 miliardów dolarów.

„Istnieje prawdziwy niepokój odnosnie tego, kiedy wolumen wzrośnie i jaki jest horyzont wzrostu sprzedaży iPhone’ów” – powiedział Daniel Newman, dyrektor generalny i główny analityk w firmie badawczej Futurum Group. Według danych Refinitiv, Apple ustalił marżę zysku brutto we wrześniu na poziomie 44-45%, powyżej oczekiwań analityków na poziomie 43,4%.

Apple spodziewa się, że wzrost w segmencie usług obejmującym Apple TV+, sprzedaż iPadów i komputerów Mac spadnie „dwucyfrowo”, powiedział Maestri podczas rozmowy. Wydatki Apple na badania i rozwój również osiągnęły 22,61 miliarda dolarów za dotychczasowy rok podatkowy, o około 3,12 miliarda dolarów więcej niż w tym momencie w poprzednim roku.