Apple dominuje w branży smartfonów. Nie chodzi jednak o liczbę sprzedanych sztuk czy kwestie techniczne, a… zyski. Najnowsze dane wskazują wyraźnie, że amerykańskiej firmie opłaca się trzymać absurdalnie wysokie ceny.
Apple robi naprawdę dobre smartfony, ale lepiej niż ich projektowanie, firma z Cupertino opanowała zarabianie na tychże. iPhone kosztuje wyraźnie więcej niż inne telefony na rynku, a mimo to sprzedaje się znakomicie. Zyski Apple z rynku smartfonów nieco spadły w trzecim kwartale, jednakże nadal amerykański producent zarabia na swoich urządzeniach kilka razy lepiej, niż konkurencja. Takie dane płyną z nowego raportu Counterpoint Research.
Apple miażdży konkurencję w branży smartfonów, pomimo spadku ogólnych zysków branży o 11% w III kwartale 2019 r. Spadek zysków jest spowodowany zapewne nowymi, tańszymi smartfonami wpływającymi na decyzje zakupowe, a także wzrostem kosztów flagowych urządzeń. Apple dominuje na globalnym rynku telefonów komórkowych jeśli chodzi o zyski. Jak bardzo? Firma ma aż 66% udziałów w całkowitych zyskach branży i 32% całkowitych przychodów z telefonów. Lojalna baza użytkowników premium na głównych rynkach, takich jak USA, UE i Japonia, jest jednym z powodów, dla których Apple może nadal być pewne wysokich przychodów. To raczej się nie zmieni, przynajmniej niezbyt szybko.
W porównaniu do Apple, Samsung (zajmuje miejsce 2) wypada dość blado. Południowokoreański producent uzyskuje jedynie 17% udziału w zyskach branży. W porównaniu do drugiego kwartału 2019 r. to jednak wzrost i to więcej dostrzegalny. Autorzy raportu upatrują przyczyn wzrostu w dobrze przyjętym modelu Samsung Galaxy Note 10 i tańszych smartfonach z serii Galaxy A. Tymczasem chińskie marki, takie jak Xiaomi i Huawei, nie były w stanie zwiększyć swojego udziału w zyskach. Nie jest to trudne do wyjaśnienia, bowiem ci producenci stawiają wyraźnie na to by sprzedać dużo, możliwie najlepszych technicznie urządzeń, zachowując przy tym niskie ceny. Z perspektywy producenta oznacza to oczywiście konieczność ograniczenia własnego przychodu płynącego ze sprzedaży telefonów.
Strategia Apple, polegająca na zawyżaniu cen i utrzymywaniu lojalności klientów zdaje się działać lepiej niż np. skrajnie inaczej traktującego rynek Xiaomi, znajdującego się na najniższej pozycji jeśli chodzi o zyski. Firma sprzedaje swoje telefony taniej niż inni, a niedawne premiery pokazały, że pod względem technicznym producent już dawno nadrobił dystans wobec liderów rynku.
https://itreseller.pl/itrnewduze-zmiany-organizacyjne-w-xiaomi-firma-szykuje-sie-na-2020-rok-i-kieruje-sie-coraz-mocniej-w-strone-iot/