Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Apple i Google na przesłuchaniu w Senacie Stanów Zjednoczonych. Tym razem padły pytania o dominującą pozycję sklepów z aplikacjami obu gigantów.

Panel senatorów zapytał przedstawicieli Apple i Alphabet o dominację ich sklepów z aplikacjami mobilnymi oraz o to, czy firmy nadużywają swojej władzy kosztem mniejszych konkurentów.

Amy Klobuchar, przewodnicząca senackiej komisji ds. antymonopolowych, powiedziała, że ​​Apple i Google mogą wykorzystać swoją pozycję, aby „wykluczyć lub stłumić aplikacje, które konkurują z ich własnymi produktami” i „pobierać nadmierne opłaty, które mają wpływ na konkurencję”. Kwestia prowizji pobieranych przez obydwa sklepy z aplikacjami pojawiała się już parokrotnie jako w pewnym stopniu kontrowersyjna, w kontekście mobilnej wersji gry Fortnite.

Tym razem próbę rozwiązania problemu zainicjowały głosy firm Spotify Technology i giganta usług randkowych Match Group – właściciela aplikacji Tinder. Twierdzą one, że obowiązkowy podział przychodów ze sprzedaży towarów cyfrowych i surowe zasady wejścia aplikacji określone przez Apple App Store i Google Play jest równoznaczne z zachowaniami antykonkurencyjnymi. Przedstawiciele Apple i Google powiedzieli senatorom, że ścisła kontrola nad ich sklepami i związane z nią wymogi dotyczące dzielenia się przychodami są potrzebne do egzekwowania i opłacania środków bezpieczeństwa w celu ochrony konsumentów przed szkodliwymi aplikacjami i praktykami.

Rozmowy, póki co, nie przyniosły żadnego konkretnego wyniku, ale też nie tego należało oczekiwać. Praca komisji będzie trwała dalej i, możemy założyć, że za jakiś czas będzie przyczyną do wprowadzenia regulacji prawnych. Te natomiast, chociaż wejdą w USA, będą miały wpływ na działanie sklepów Apple i Google także w Europie.

https://itreseller.pl/itrnewhuawei-rusza-ze-sprzedaza-samochodu-elektrycznego-w-chinach/