Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Apple otwiera swój ekosystem w związku z nowymi przepisami UE

Twórcy oprogramowania korzystający ze sklepu Apple’a App Store będą mogli tej wiosny dystrybuować aplikacje wśród użytkowników w UE bezpośrednio ze swoich witryn internetowych – czytamy we wtorkowym oświadczeniu firmy.

Zmiana jest podyktowana przez nowe przepisy UE zmuszające Apple do otwarcia zamkniętego ekosystemu. Ustawa o rynkach cyfrowych (DMA), która weszła w życie w zeszłym tygodniu, nakłada na Apple obowiązek oferowania alternatywnych sklepów z aplikacjami na iPhone’y i umożliwienia programistom rezygnacji z korzystania z systemu płatności w aplikacji, który pobiera opłaty w wysokości do 30%. Naruszenia DMA mogą kosztować firmy kary sięgające nawet 10% ich światowych obrotów.

Inne korekty obejmują umożliwienie programistom, którzy utworzyli alternatywne rynki aplikacji, oferowanie katalogu składającego się wyłącznie z własnych aplikacji dewelopera tego portalu ze skutkiem natychmiastowym.

„Zapewniamy większą elastyczność programistom dystrybuującym aplikacje w Unii Europejskiej, w tym wprowadzamy nowy sposób dystrybucji aplikacji bezpośrednio ze strony internetowej programisty – oznajmił Apple w poście na blogu. – Apple zapewni autoryzowanym programistom dostęp do interfejsów API, które ułatwią dystrybucję ich aplikacji w Internecie, integrację z funkcjonalnością systemu, tworzenie kopii zapasowych i przywracanie aplikacji użytkowników i nie tylko”.

Programiści mogą teraz wybrać sposób planowania promocji, rabatów i innych ofert w aplikacji, wskazując użytkownikom, aby dokończyli transakcję w ich witrynie internetowej, zamiast korzystać z szablonu Apple’a.