Apple planuje pierwsze iPady OLED, co będzie miało widoczne konsekwencje dla LG Display

Oczekuje się, że LG Display wyjdzie z kryzysu w przyszłym roku i to wcześniej niż oczekiwano, czego powodem mają być dostawy organicznych wyświetlaczy emitujących światło do nadchodzącego iPada Pro firmy Apple, którego panele mają być trzy razy droższe od iPhone’a. 

Oczekuje się, że w przyszłym roku Apple wprowadzi duże zmiany w ofercie iPadów, w tym nieco większy model 13-calowy, nową aluminiową klawiaturę Magic Keyboard i chipset M3.

Jak podaje “Korea Herald” za źródłami branżowymi, w niedzielę koreański producent paneli rozpoczął produkcję w swojej fabryce w Paju w prowincji Gyeonggi diod OLED dla mającego mieć premierę w lutym przyszłego roku iPada Pro w lutym przyszłego roku. To około trzy miesiące wcześniej niż przewidywano, a Apple zapowiada, że wprowadzi nową linię produktów w drugim kwartale przyszłego roku.

Według pogłosek dwóch koreańskich producentów wyświetlaczy kończy negocjacje z Applem w sprawie cen materiałów eksploatacyjnych do wyświetlaczy OLED. To pierwszy raz, kiedy Apple wprowadza panele OLED do swoich tabletów, rezygnując z wyświetlaczy ciekłokrystalicznych.

Apple planuje kupić w przyszłym roku łącznie 10 milionów paneli OLED do iPadów. Oczekuje się, że LG Display zapewni 60 procent dostaw, a Samsung Display zajmie się produkcją pozostałej części. Cena większych paneli OLED do iPadów jest trzykrotnie wyższa niż w iPhone’ach.

Obserwatorzy rynku twierdzą, że nawet jeśli liczba zamówień na iPady może być mniejsza niż na iPhone’y, to nowa umowa na dostawy pozytywnie wpłynie na rentowność LG Display.

Prognozuje się, że dzięki nowym zamówieniom na wyświetlacze OLED dla iPadów producent wyświetlaczy odnotuje poprawę w przyszłym roku, odnotowując szacunkowo 109,4 miliarda wonów zysku operacyjnego. Oczekuje się także, że do 2025 r. zyski operacyjne firmy wzrosną do 659,6 miliardów wonów.

Ponadto według doniesień globalny gigant technologiczny rozważa możliwość zastosowania ekranów OLED we wszystkich swoich modelach iPadów, w tym w iPadach mini i iPadach Air, począwszy od 2026 roku.

Według firmy UBI Research z Seulu, zajmującej się śledzeniem rynku, dostawy OLED do tabletów, laptopów i monitorów będą rosły o 41 procent rocznie do 31 milionów sztuk do 2027 roku.

Raport Sophos nt. ransomware: większość firm jest bezradna wobec ataków