Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Apple po raz pierwszy w historii zajmuje pierwsze miejsce na chińskim rynku smartfonów (IDC) 

Apple

Apple triumfuje. Według badań IDC, producent iPhone’a w ostatnim kwartale zajął czołową pozycję na największym rynku smartfonów na świecie – w Chinach.

Apple odnotował rekordowo wysoki udział w tamtejszym rynku wynoszącym 17,3% w 2023 r. Jak wstępnie podaje IDC, całkowita liczba dostaw smartfonów w Chinach w 2023 r. wyniosła 271,3 mln sztuk, co oznacza spadek o 5,0% w porównaniu z 2022 r. Był to najniższy wolumen od dekady, wynikający z niewielkiego ożywienia gospodarczego po pandemii i konsumentów wciąż mających skłonność do oszczędzania.

„Wspinaczka Apple’a na pierwsze miejsce w 2023 r., zwłaszcza w świetle wznowionej konkurencji ze strony Huawei i słabych nastrojów w zakresie wydatków, oznacza dla Apple’a ogromny sukces – powiedział Arthur Guo, starszy analityk ds. badań w Client System Research w IDC China. – Apple osiągnęło to dzięki aktualnym promocjom cenowym w kanałach zewnętrznych, które pobudziły popyt. Tymczasem Honor utrzymał pozycję numer 2 dzięki poprawie partnerstw w ramach kanałów sprzedaży i wszechstronnej strategii produktowej, zdobywając najwyższą jakość dzięki udanym składane oraz produkty z zakresu niskiej i średniej półki obejmujące kilka popularnych modeli”.

Na chińskim rynku smartfonów w ostatnim kwartale 2023 roku odnotowano niewielki wzrost, bo równy zaledwie 1,2% rok do roku. Głównymi czynnikami napędzającymi popyt na sztandarowe produkty byli konsumenci sięgają po sprzęt z najwyższej półki, podczas gdy popyt na urządzenia z niskiej i średniej półki pozostawał słaby.

 

„Jednym z kluczowych wydarzeń, którego nie powinniśmy przegapić w czwartym kwartale 2023 roku, był powrót Huawei do pierwszej piątki po ponad dwóch latach – powiedział Will Wong, starszy menedżer ds. badań w dziale urządzeń klienckich w IDC Asia/Pacific. – To tylko zaostrzy konkurencję, ponieważ żaden sprzedawca nie będzie chciał stracić pierwszej piątki na największym na świecie rynku smartfonów”.

 

AV & DS Awards 2024 – Za nami pierwsza edycja niezwykłego wydarzenia dla branży audio-wideo, gdzie nagrodziliśmy najlepsze firmy w branży!