Apple ponownie otwiera wszystkie swoje 42 sklepy w Chinach, ponad miesiąc po tym, jak zamknięto je po z powodu koronawirusa.
Zbyt duży rynek, by pozostawał zamkniętym – Apple wraca ze swoimi sklepami w Chinach. 42 sklepy Apple w Państwie Środka mają głównie charakter prestiżowo-promocyjny – zlokalizowane są na ogół w najdroższych galeriach handlowych i ulicach słynących z ekskluzywnych sklepów. Po miesiącu od zamknięcia z powodu koronawirusa, markowe sklepy Apple otwierają drzwi.
Z jednej strony Apple przenosi w tryb online WWDC, z drugiej strony otwiera swoje fizyczne sklepy w Chinach. Decyzja nieco dziwna wizerunkowo, ale zrozumiała biznesowo – w Chinach poziom paniki wywołanej koronawirusem z pewnością już opada, wraz z malejącą liczbą zachorowań.
W lutym firma sprzedała w Chinach mniej niż pół miliona iPhone’ów, co jest bardzo niską wartością. Na początku lutego Apple zamknęło swoje sklepy stacjonarne w tym kraju, zgodnie z zaleceniami władz lokalnych.
https://itreseller.pl/itrnewnowy-pomysl-amerykanskich-politykow-na-walke-z-huawei-odciac-chinskiego-giganta-telekomunikacyjnego-od-bankow/