Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Apple prezentuje raport finansowy za pierwszy kwartał roku finansowego

Apple zmaga się z trudnościami w osiąganiu wzrostu w segmencie telefonów, ale jego marża zysku rośnie dzięki dynamicznemu rozwojowi usług.

W raporcie finansowym za pierwszy kwartał roku finansowego, firma ogłosiła rekordową marżę brutto na poziomie 46,9%, przekraczając poprzedni rekord wynoszący 46,6% (z kalendarzowego Q1 2024). Usługi Apple obejmują m.in. zakupy w App Store, reklamy, płatności, wsparcie AppleCare oraz subskrypcje, które stały się kluczowym czynnikiem równoważącym spadek sprzedaży iPhone’ów i nasycenie rynku smartfonów. CFO Apple, Kevan Parekh, podkreślił, że rozwój usług pozytywnie wpływa na ogólną marżę firmy. W bieżącym kwartale firma przewiduje marżę brutto na poziomie od 46,5% do 47,5%.

Przychody z usług wzrosły do 26,34 miliarda dolarów, a całkowite przychody wzrosły o niemal 4% i wyniosły 124,3 miliarda dolarów. Usługi stały się kluczowym czynnikiem wzrostu, a Apple ogłosiło, że jednostka usługowa osiągnęła wartość 100 miliardów dolarów rocznie.

Sprzedaż iPhone’ów spadła o prawie 1% w porównaniu do ubiegłego roku, a firma odnotowała spadki na rynku Chin. Pomimo spadku sprzedaży iPhone’ów, firma zanotowała wzrost wartości rynkowej do 3,6 biliona dolarów. Przychody z usług wzrosły o 4%, osiągając 26,34 miliarda dolarów, co przewyższyło prognozy analityków. Usługi stanowią teraz około 21% całkowitych przychodów firmy. Akcje Apple wzrosły o 31% w 2024 roku, a po ogłoszeniu raportu wzrosły o ponad 3%.