Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Apple spada na trzecie miejsce w rankingu sprzedaży smartfonów w Chinach

Apple nie było czołowym sprzedawcą smartfonów w Chinach w 2024 r. Lokalni rywale Vivo i Huawei wyprzedzili w ubiegłym roku producenta iPhone’ów, jak pokazują najnowsze dane firmy badawczej Canalys.

Jak pokazują dane, zeszłoroczny, 17% spadek sprzedaży był największym w historii obecności Apple’a w Chinach i obejmował spadki we wszystkich czterech kwartałach, w tym aż 25% w ostatnim.

Spośród pięciu topowych dostawców to Xiaomi odnotował największy wzrost dostaw (29%) w IV kwartale, podczas gdy Oppo i Vivo odnotowały skoki o odpowiednio o 18% i 14%, jak wynika z danych Canalys. Roczne dostawy smartfonów w Chinach w 2024 r. wzrosły o 4% rok do roku do 285 milionów sztuk.

Tabela udziału w rynku wygląda następująco: na pierwszym miejscu uplasował się producent niedrogich smartfonów Vivo, który zdobył 17% udziału w rynku w Chinach, na drugim znalazł się Huawei z 16%. Podium zamyka Apple z 15%. Wyniki jasno wskazują na rosnącą presję sprzedaży ze strony krajowych producentów, z którą mierzy się amerykański konkurent na jednym z największych rynków globalnych. Spadek wskazuje również na to, w jaki sposób czynniki takie jak brak możliwości zaoferowania funkcji sztucznej inteligencji w najnowszych iPhone’ach sprzedawanych w Chinach, gdzie ChatGPT nie jest dostępny, podkopują konkurencyjność Apple’a.

Apple cieszyło się wcześniej czterema latami stałego wzrostu po sankcjach USA, które umieściły Huawei na czarnej liście podmiotów w 2019 r., ograniczając jego dostęp do amerykańskiej technologii. Jednak Huawei od sierpnia 2023 r. z rozmachem powróciło do segmentu premium, kiedy wprowadziło na rynek nowe telefony z lokalnie produkowanymi chipsetami. Chińska firma odnotowała 24% wzrost dostaw w IV kwartale 2024.

Producent iPhone’a próbowała użyć rabatów, aby pobudzić sprzedaż – uruchomił czterodniową promocję w Chinach na początku stycznia, oferując obniżki cen do 500 juanów (68,50 USD) na modele iPhone’a 16, jednak wydaje się, że nie przyniosły one pożądanego skutku.