Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Apple staje się pierwszą globalną marką o wartości 1 biliona dolarów, wartość Nvidii potraja się

Apple stał się pierwszą marką, która przekroczyła 1 bilion dolarów wartości, co stanowi 15-procentowy skok w porównaniu z ubiegłym rokiem, podczas gdy wartość producenta chipów Nvidii wzrosła prawie trzykrotnie, jak pokazał globalny ranking BrandZ firmy Kantar.

Producent iPhone’a utrzymał koronę najcenniejszej marki na świecie trzeci rok z rzędu w 2024 roku, a za nim plasują się Google Alphabet z 753 miliardami dolarów i Microsoft z 713 miliardami dolarów.

Wcześniej w tym tygodniu Apple zaprezentowało nowe funkcje sztucznej inteligencji, które mają ożywić popyt na iPhone’y i odwrócić spadek sprzedaży swojego najlepiej sprzedającego się produktu z powodu niestabilnych wydatków konsumenckich i odradzających się rywali technologicznych.

„Apple konsekwentnie jest w stanie dostarczać produkty, usługi i komunikaty, które ściśle współgrają z konsumentami, tworząc silną rzeszę fanów marki” – powiedział analityk Counterpoint Varun Mishra.

Z kapitalizacją rynkową wynoszącą 3,18 bln USD, Apple wyprzedza Nvidię z 2,97 bln USD. Na fali entuzjazmu dla sztucznej inteligencji i boomu popytu na chipy, Nvidia po raz pierwszy znalazła się na liście 10 najcenniejszych marek na świecie według Kantar.

„Nvidia, kierowana przez ojca chrzestnego AI Jensena (Huanga) i twórcę rewolucji AI, jest teraz marką powszechnie znaną, ponieważ jej chipy GPU są nowym złotem i ropą w świecie technologii” – powiedział Dan Ives, analityk Wedbush Securities.

Wartość firmy wzrosła do ponad 200 miliardów dolarów w porównaniu z rokiem poprzednim, co czyni Nvidię szóstą najbardziej wartościową marką.

Kantar poinformował, że jego badania objęły ponad 4,3 miliona wywiadów z konsumentami w 532 kategoriach i 21 000 różnych marek na 54 rynkach.