Apple staje się pierwszą globalną marką o wartości 1 biliona dolarów, wartość Nvidii potraja się
Apple stał się pierwszą marką, która przekroczyła 1 bilion dolarów wartości, co stanowi 15-procentowy skok w porównaniu z ubiegłym rokiem, podczas gdy wartość producenta chipów Nvidii wzrosła prawie trzykrotnie, jak pokazał globalny ranking BrandZ firmy Kantar.
Producent iPhone’a utrzymał koronę najcenniejszej marki na świecie trzeci rok z rzędu w 2024 roku, a za nim plasują się Google Alphabet z 753 miliardami dolarów i Microsoft z 713 miliardami dolarów.
Wcześniej w tym tygodniu Apple zaprezentowało nowe funkcje sztucznej inteligencji, które mają ożywić popyt na iPhone’y i odwrócić spadek sprzedaży swojego najlepiej sprzedającego się produktu z powodu niestabilnych wydatków konsumenckich i odradzających się rywali technologicznych.
„Apple konsekwentnie jest w stanie dostarczać produkty, usługi i komunikaty, które ściśle współgrają z konsumentami, tworząc silną rzeszę fanów marki” – powiedział analityk Counterpoint Varun Mishra.
Z kapitalizacją rynkową wynoszącą 3,18 bln USD, Apple wyprzedza Nvidię z 2,97 bln USD. Na fali entuzjazmu dla sztucznej inteligencji i boomu popytu na chipy, Nvidia po raz pierwszy znalazła się na liście 10 najcenniejszych marek na świecie według Kantar.
„Nvidia, kierowana przez ojca chrzestnego AI Jensena (Huanga) i twórcę rewolucji AI, jest teraz marką powszechnie znaną, ponieważ jej chipy GPU są nowym złotem i ropą w świecie technologii” – powiedział Dan Ives, analityk Wedbush Securities.
Wartość firmy wzrosła do ponad 200 miliardów dolarów w porównaniu z rokiem poprzednim, co czyni Nvidię szóstą najbardziej wartościową marką.
Kantar poinformował, że jego badania objęły ponad 4,3 miliona wywiadów z konsumentami w 532 kategoriach i 21 000 różnych marek na 54 rynkach.