Apple udostępnia program Self Service Repair w Europie. Także w Polsce.
Klienci w Belgii, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Polsce, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Włoszech mogą kupować oryginalne części i narzędzia Apple.
Firma Apple ogłosiła, że program Self Service Repair jest dostępny od dziś w ośmiu europejskich krajach, a mieszkający w nich użytkownicy mogą uzyskać instrukcje naprawy oraz oryginalne części i narzędzia Apple za pośrednictwem sklepu Apple Self Service Repair Store. Klienci zainteresowani samodzielną naprawą urządzeń będą mogli zreperować najczęstsze usterki w urządzeniach iPhone 12 i iPhone 13 oraz Macach z czipem Apple.
W ofercie Self Service Repair Store znajduje się ponad 200 różnych części i narzędzi, a także instrukcje naprawy. Za sprawą programu klienci znający się na naprawie urządzeń elektronicznych mogą sami reperować swoje urządzenia i korzystać z tych samych instrukcji, części i narzędzi, których używają specjaliści w sklepach Apple Store i autoryzowanych serwisach Apple.
„Uważamy, że dla naszych klientów i dla naszej planety najlepsze są trwałe rozwiązania, dlatego tworzymy nasze produkty tak, by były wytrzymałe i niezwykle rzadko wymagały konserwacji i naprawy” – oświadczył Jeff Williams, dyrektor operacyjny Apple – „Jeśli jednak naprawa jest konieczna, chcemy, by klienci mogli ją wykonać w bezpieczny i efektywny sposób. Z radością więc uruchamiamy program Self Service Repair w Europie, udostępniając naszym klientom oryginalne części, narzędzia i instrukcje Apple”.
Wszystkie oryginalne części Apple są projektowane i wykonywane specjalnie dla konkretnych produktów. Ponadto firma poddaje je licznym testom, by zapewnić ich najwyższą jakość, bezpieczeństwo i niezawodność. Oferowane części są takie same – i mają tę samą cenę – co te, z których korzystają autoryzowane serwisy Apple. Wymienione części można odesłać Apple w celu regeneracji lub recyklingu, w wielu przypadkach otrzymując za nie zwrot kosztów zakupu.
W sklepie Self Service Repair Store klienci Apple znajdą specjalnie zaprojektowane narzędzia, które pozwalają na jak najskuteczniejsze naprawy produktów Apple. Ponadto dzięki swojej konstrukcji sprostają one intensywnym obciążeniom związanym z profesjonalnymi czynnościami naprawczymi, podczas wykonywania których kluczowe są bezpieczeństwo i niezawodność. Wśród fachowych narzędzi dostępnych w programie Self Service Repair są m.in. wkrętarki, specjalistyczne kuwety oraz prasy do ekranów i baterii. Apple będzie oferować zestawy do wypożyczenia w cenie 299 zł, więc klienci, którzy nie chcą kupować profesjonalnego sprzętu do pojedynczej naprawy, wciąż będą mieli do niego dostęp. Taki zestaw będzie wypożyczany na tydzień i dostarczany do klientów bezpłatnie.
Program Self Service Repair jest elementem szerszej strategii firmy Apple, która dąży do tego, by ułatwiać dostęp do usług serwisowych i samo przeprowadzenie naprawy. Dla znacznej większości klientów bez doświadczenia w naprawie urządzeń elektronicznych najbezpieczniejszym i najbardziej efektywnym sposobem naprawy jest skorzystanie z usług profesjonalnego serwisu, w którym wykonają ją certyfikowani technicy przy użyciu oryginalnych części Apple.
W ciągu ostatnich trzech lat firma Apple niemal podwoiła liczbę punktów serwisowych z dostępem do oryginalnych części, narzędzi i szkoleń Apple. Ponad 4 000 z takich lokalizacji to niezależni dostawcy usług naprawczych. Globalna sieć licząca ponad 5 000 Autoryzowanych Serwisów Apple skupia ponad 100 000 aktywnych techników. W rezultacie ośmiu na dziesięciu klientów Apple w Europie może dotrzeć do autoryzowanego serwisu w ciągu 30 minut.
Sąd Najwyższy USA odrzuca apelację Centripetal w sprawie patentowej Cisco