Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Apple w Q4 2022 zaliczyło pierwszy od lat spadek sprzedaży.

Apple

Apple wydawać się mogło przez całe lata zupełnie „teflonowe”. Firma, nawet przy wpadkach (np. z celowym postarzaniem poprzednich generacji) systematycznie notowała coraz lepsze wyniki. Do teraz.

Całkowita sprzedaż Apple w ostatnim kwartale ubiegłego roku była o około 5% niższa niż rok wcześniej. CEO Apple, Tim Cook, powiedział, że trzy czynniki szkodzą wynikom: silny dolar, problemy produkcyjne w Chinach wpływające na podaż iPhone’a 14 Pro i iPhone’a 14 Pro Max oraz ogólne otoczenie makroekonomiczne.

Zysk na akcję wyniósł 1,88 USD w porównaniu z szacowanymi 1,94 USD, co oznacza spadek o 10,9% rok do roku. Przychody firmy  osiągnęły w czwartym kwartale 117,15 mld USD. Jest to, w porównaniu z oczekiwaniami analityków (121,10 mld USD) dość słaby rezultat. Oznacza to także spadek o 5,49% rok do roku.

Ciekawie prezentuje się podział przychodów z uwzględnieniem produktów. Przychody ze sprzedaży iPhone’a wyniosły 65,78 mld USD, co oznacza spadek o 8,17% rok do roku. Jeszcze słabiej wypadły komputery Apple’a. Przychody z komputerów Mac osiągnęły 7,74 mld USD – to oznacza spadek o aż 28,66% rok do roku.

Wyjątek stanowi rynek tabletów, gdzie Apple jest zdecydowanym liderem. Przychody ze sprzedaży iPadów wyniosły 9,4 mld USD, co oznacza wzrost o 29,66% rok do roku.

Przychody z innych produktów (czyli słuchawek, urządzeń peryferyjnych i akcesoriów) wyniosły 13,48 mld USD. Jest to spadek o 8,3% rok do roku. Jednocześnie przychody z usług zanotowały 6,4% wzrost, do kwoty 20,77 mld USD.

Podsumowując, ostatni kwartał 2022 roku był zaskakująco słaby dla Apple. To także pierwszy raz od lat, gdy Apple nie zdołało osiągnąć poziomu oczekiwań analityków z Wall Street. Jest to drugi spadek przychodów od sierpnia 2017 r., kiedy sprzedaż była o ponad 3% niższa od oczekiwań. Był to pierwszy kwartalny spadek przychodów Apple rok do roku od 2019 roku i największy roczny kwartalny spadek przychodów od września 2016 roku.