Apple zaprezentował nowego, podstawowego iPada.
Apple iPad to najpopularniejsza seria tabletów na świecie, a podstawowy model (po prostu znany jako iPad), to jednocześnie rozwiązanie, które może pochwalić się czymś dla Apple niecodziennym; dobrą relacją możliwości do ceny. Wiązało się to dotychczas z pewnymi ustępstwami.
Nowy iPad może pochwalić się wyraźnie mniejszymi ramkami niż poprzednik. Okalają one ekran Liquid Retina 10,9 cala, o rozdzielczości rozdzielczością 2360×1640. Nowego iPada napędza chip A14 Bionic, który zapewnia większą wydajność niż poprzednik. Urządzenie ma też ulepszone aparaty: przedni aparat ultraszerokokątny 12 MP umieszczony na dłuższym boku urządzenia, oraz nowy tylny aparat 12 MP, który pozwala nagrywać filmy w rozdzielczości 4K. Najważniejsza zmiana funkcjonalna, to jednak ostateczna rezygnacja z portu Lightning, na rzecz USB‑C. Zachowano natomiast przycisk Touch-ID.
„Jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy pokazać najbardziej jak dotąd zaawansowaną rodzinę iPadów z całkowicie przeprojektowanym iPadem”, oświadczył Greg Joswiak, starszy wiceprezes Apple w pionie Worldwide Marketing – „Duży wyświetlacz Liquid Retina 10,9 cala, potężny czip A14 Bionic, pierwszy w historii przedni aparat na dłuższym boku, szybka łączność bezprzewodowa, port USB‑C i niewiarygodne akcesoria takie jak nowe Magic Keyboard Folio sprawiają, że nowy iPad daje jeszcze więcej korzyści, jeszcze bardziej różnorodne możliwości i po prostu jeszcze większą frajdę”.
Szybszą łączność bezprzewodową w nowym iPadzie zapewnia Wi‑Fi 6, a także modem 5G. Modem obsługuje zarówno kartę SIM, jak i eSIM. Obecność USB-C to także możliwość podłączenia nowych akcesoriów.
Nowy jest także system. iPadOS 16 przynosi nowe funkcje wspierające produktywność i pracę w grupie. Usprawniono m.in. Wiadomości, iCloud, a przeglądarka Safari obsługuje grupy kart. W systemie pojawiła się także nowa aplikacja Freeform, która pomaga działać produktywniej. Pozwala użytkownikom w jednym miejscu przeglądać i udostępniać treści, a także wspólnie nad nimi pracować dzięki pełnej obsłudze Apple Pencil i elastycznym obszarom roboczym.
Ceny i dostępność
Nowego iPada można zamawiać od dzisiaj, tj. od 18 października, na stronie apple.com/pl/store i w aplikacji Apple Store w 28 krajach i regionach. W sklepach pojawi się w środę, 26 października.
Cena modeli nowego iPada przedstawiają się następująco:
iPad 10. gen Wi-Fi (64 GB) – 2899 złotych
iPad 10. gen Wi-Fi (256 GB) – 3899 złotych
iPad 10. gen Wi-Fi + Cellular (64 GB) – 3899 złotych
iPad 10. gen Wi-Fi + Cellular (256 GB) – 4899 złotych
Urządzenie jest dostępne w kolorze niebieskim, różowym, żółtym i srebrnym.
Z nowym iPadem działa Apple Pencil (1. generacji). Nowa wersja Apple Pencil (1. generacji) kosztuje 599 zł i jest sprzedawana w zestawie z nową przejściówką z USB‑C na Apple Pencil, która jest niezbędna do jego ładowania i sparowania. Osoby, które mają już Apple Pencil (1. generacji), mogą kupić przejściówkę z USB‑C na Apple Pencil oddzielnie w cenie 55 zł.
Nowe Magic Keyboard Folio zaprojektowane specjalnie dla nowego iPada jest dostępne w kolorze białym i cenie 1499 zł. Nowe etui Smart Folio na nowego iPada kosztuje 499 zł i jest dostępne w kolorze białym, czystego błękitu, arbuzowym i lemoniadowym.
Tech Data oficjalnie staje się TD SYNNEX w Europie oraz w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach (LAC).