Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Apple zgadza się na ugodę w sprawie oszustwa związanego z kartami upominkowymi iTunes 

Apple zgodził się na ugodę w sprawie, w której zarzucono firmie, że świadomie pozwalała oszustom wykorzystywać jej karty podarunkowe i zatrzymywać dla siebie skradzione środki.

Jak podaje Reuters, w oszustwie brali udział oszuści, którzy siali panikę, nalegając telefonicznie, aby ofiary kupiły karty upominkowe App Store i iTunes lub karty upominkowe Apple Store w celu opłacenia podatków, rachunków za szpital, media, kaucji lub windykacji długów. Następnie ofiarom polecało się udostępnić kody znajdujących się na odwrocie kart, pomimo ostrzeżenia na kartach, które brzmi: „Nie udostępniaj swojego kodu nikomu, kogo nie znasz”.

Zgodnie ze skargą Apple zazwyczaj wpłacał jedynie 70% skradzionych środków na konta bankowe oszustów, a 30% zatrzymywał dla siebie jako „prowizję” za świadomą zamianę skradzionych kodów na dolary. W skardze napisano, że ofiary prawdopodobnie straciły w wyniku oszustwa „setki milionów dolarów”.

Pozew dotyczył każdej osoby w Stanach Zjednoczonych, która od 2015 r. do 31 lipca 2020 r. kupiła karty podarunkowe do wykorzystania w iTunes lub App Store, przekazała oszustom kody i nie otrzymała zwrotu pieniędzy od Apple’a.

Według dokumentów złożonych w środę w sądzie federalnym w San Jose w Kalifornii, Apple i powodowie doszli do porozumienia w sprawie istotnych warunków ugody po współpracy z mediatorem. Przygotowują projekt formalnej ugody, która ma zostać przedstawiona sędziemu okręgowemu USA Edwardowi Davili do wstępnego zatwierdzenia.

W czerwcu 2022 roku Davila odrzucił propozycję Apple o oddalenie pozwu. Stwierdził, że powodowie w wystarczający sposób pokazali, że wysiłki firmy mające na celu zrzeczenie się odpowiedzialności, nawet gdy ofiary twierdziły, że zostały oszukane, były nierozsądne.

Lenovo Top Partners Award 2023: Wieczór pełen wrażeń i celebracja współpracy biznesowej. Kto w tym roku został nagrodzony „Jedynką”?