ARM ogłasza program współpracy z agencją DARPA – celem ma być utrzymanie statusu USA jako lidera w projektowaniu układów scalonych.

Brytyjski ARM, należący do SoftBanku, a będący ostatnio przedmiotem rywalizacji o zakup m.in. między NVIDIĄ i Foxconnem, jest jedną z najistotniejszych firm w branży technologicznej, ze względu na posiadaną własność intelektualną. 

 

ARM ogłosił, że zawarł trzyletnią umowę partnerską z Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA). Ogłoszenie pojawiło się, gdy agencja zakończyła wydarzenie związane z inicjatywą Electronic Resurgence Initiative (ERI), której celem jest zmniejszenie zależności od półprzewodników wytwarzanych na skalę międzynarodową.

 

W ramach partnerstwa wszystkie komercyjne architektury projektowe układów scalonych firmy ARM i własność intelektualna będą dostępne do wykorzystania w projektach DARPA. Duet będzie również współpracował przy takich działaniach, jak sensory, które opierają się na niskim zużyciu energii do stałego monitorowania. Podczas szczytu ERI dyrektor generalny ARM, Simon Segars, skupił się w dyskusji na temacie urządzeń wchodzących w zakres Internetu rzeczy (IoT) oraz połączenia tych urządzeń z sieciami 5G nowej generacji. Na szczycie ERI dyrektor generalny ARM podkreślił znaczenie wsparcia rządowego dla badań i opracowywania projektów układów scalonych niskiego poziomu dla czujników IoT. Podkreślił również wysiłki zmierzające do przezwyciężenia fizycznych ograniczeń obecnych technik litograficznych, które utrudniają producentom chipów dalsze zwiększanie gęstości upakowania tranzystorów.

 

Nowe partnerstwo między ARM i DARPA nie jest pierwszym. W czerwcu firma ARM została wybrana przez DARPA do opracowania nowych metodologii zabezpieczeń chipów, które zwiększają swobodę programistyczną. ARM jest jednym z wielu partnerów agencji w ramach programu ERI.

 

https://itreseller.pl/itrnewnowy-chetny-do-zakupu-tiktoka-financial-times-wskazuje-ze-zainteresowanie-zakupem-chinskiej-aplikacji-wykazuje-firma-ktora-zupelnie-nie-kojarzy-sie-z-rynkiem-konsumenckim-a-biznesowym/