Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

ARM udostępnia technologię ASR dla twórców gier mobilnych

Po kilku miesiącach od zapowiedzi, brytyjska firma ARM, specjalizująca się w projektowaniu mikroprocesorów, wreszcie udostępniła deweloperom swoją technologię ASR do implementacji w grach. W trakcie tegorocznej konferencji GDC, ARM zapowiedziało, że do końca roku pojawią się gotowe, łatwe w użyciu wtyczki do produkcji gier tworzonych na silnikach Unity i Unreal Engine.

Technologia ASR wypełni istotną niszę w świecie gier na Androida, dostarczając rozwiązanie typu open-source do skalowania obrazu, którego dotąd brakowało w porównaniu z technologią MetalFX oferowaną przez Apple. Co ciekawe, chociaż procesory od ARM kojarzą się głównie ze smartfonami, coraz częściej trafiają również do laptopów, czego przykładem są układy Snapdragon X firmy Qualcomm. Można więc spodziewać się, że ASR znajdzie zastosowanie także w tych urządzeniach.

Podstawą ASR jest technologia AMD FidelityFX Super Resolution 2. Według danych przedstawionych przez ARM podczas premiery, rozwiązanie to zwiększa liczbę klatek na sekundę nawet o 53% przy dwukrotnym skalowaniu na procesorach graficznych Immortalis-G720 (stosowanych w układach Dimensity 8400 i 9300). Dodatkowo, przy zastosowaniu ustawień kładących nacisk na jakość obrazu, ASR pozwala zaoszczędzić do 20% energii.

 

 

Systemy skalowania obrazu na urządzeniach mobilnych często muszą balansować między jakością grafiki a wydajnością lub czasem pracy na baterii. Technologia GSR firmy Qualcomm, oparta na skalowaniu przestrzennym, była mocno ograniczona przez wymagania sprzętowe i niewielkie wsparcie ze strony twórców gier, co hamowało jej rozpowszechnienie na urządzeniach z Androidem. Dzięki otwartemu kodowi ASR, deweloperzy będą mogli swobodnie dostosowywać tę technologię do własnych potrzeb. Co ważne, najprawdopodobniej będzie ona działać na większości urządzeń wyposażonych w procesory ARM, bez względu na producenta.

W ramach kampanii promocyjnej ARM stworzył nowy rozdział serii komiksowej Mali Manga poświęcony ASR. Technologię tę można porównać do DLSS czy FSR, ale dla urządzeń mobilnych. Implementacja w grach ma zostać uproszczona dzięki gotowym wtyczkom dla silników Unity i Unreal Engine, które mają być dostępne jeszcze w tym roku. Deweloperzy korzystający z tych narzędzi nie powinni mieć większych problemów z integracją ASR. Oczekuje się, że rozwiązanie to pojawi się w popularnych tytułach takich jak Genshin Impact (Unity), Wuthering Waves (Unreal Engine) czy Fortnite (Unreal Engine).