Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Arrow Electronics podał globalne wyniki za drugi kwartał.

Arrow Electronics, jeden z globalnych dystrybutorów rozwiązań IT podał wyniki finansowe za Q2 2023. Firma notuje spadek sprzedaży, co ma przede wszystkim podłoże koniunkturalne. 

„Firma odnotowała dobre wyniki za drugi kwartał w obliczu słabszego rynku półprzewodników i zróżnicowanego otoczenia wydatków na technologie informacyjne” – powiedział Sean Kerins, CEO Arrow.

Ogłoszona przez Arrow Electronics globalna sprzedaż komponentów w drugim kwartale wyniosła 6,68 miliarda dolarów, a sprzedaż rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw – 1,83 miliarda dolarów. Firma podała, że ​​w drugim kwartale 2023 r. sprzedaż wyniosła 8,51 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 10% rok do roku.

Wolumen zysku netto wyniósł 237 mln USD, czyli 4,12 USD na akcję, w porównaniu z 370 mln USD, czyli 5,54 USD na akcję w tym samym kwartale 2022 r. Zysk netto non-GAAP wyniósł 251 mln USD, czyli 4,37 USD na akcję w porównaniu 5,78 USD na akcję, w analogicznym kwartale 2022 r.

Globalna sprzedaż komponentów wynosząca 6,68 miliarda i 10% spadek rok do roku odzwierciedla przy tym zjawisko rozciągające się na całą branżę – ogólny spadek sprzedaży komputerów, a co za tym idzie, także podzespołów, komponentów.

W wynikach Arrow widzimy interesujący trend regionalny. O ile sprzedaż komponentów w regionie Azji i Pacyfiku spadła o 22%, a w obu Amerykach o 17%, to w Europie wzrosła o 19% r/r.  Globalna sprzedaż rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw (ECS) w drugim kwartale wyniosła 1,83 miliarda, co oznacza spadek o 8% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Sprzedaż rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw w Europie spadła o 1% rocznie, podczas gdy w obu Amerykach spadła o 14%.

Analizując trzeci kwartał, Arrow szacuje, że skonsolidowana sprzedaż wyniesie od 7,78 do 8,38 miliarda dolarów, przy globalnej sprzedaży komponentów od 6 do 6,4 miliarda dolarów i globalnej sprzedaży rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw od 1,78 do 1,98 miliarda dolarów.

Kontrowersyjne posunięcie Niemiec – pomimo ogromnych kosztów, chcą wykluczyć niektórych producentów telekomunikacyjnych