Arrow Electronics podał globalne wyniki za drugi kwartał.
Arrow Electronics, jeden z globalnych dystrybutorów rozwiązań IT podał wyniki finansowe za Q2 2023. Firma notuje spadek sprzedaży, co ma przede wszystkim podłoże koniunkturalne.
„Firma odnotowała dobre wyniki za drugi kwartał w obliczu słabszego rynku półprzewodników i zróżnicowanego otoczenia wydatków na technologie informacyjne” – powiedział Sean Kerins, CEO Arrow.
Ogłoszona przez Arrow Electronics globalna sprzedaż komponentów w drugim kwartale wyniosła 6,68 miliarda dolarów, a sprzedaż rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw – 1,83 miliarda dolarów. Firma podała, że w drugim kwartale 2023 r. sprzedaż wyniosła 8,51 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 10% rok do roku.
Wolumen zysku netto wyniósł 237 mln USD, czyli 4,12 USD na akcję, w porównaniu z 370 mln USD, czyli 5,54 USD na akcję w tym samym kwartale 2022 r. Zysk netto non-GAAP wyniósł 251 mln USD, czyli 4,37 USD na akcję w porównaniu 5,78 USD na akcję, w analogicznym kwartale 2022 r.
Globalna sprzedaż komponentów wynosząca 6,68 miliarda i 10% spadek rok do roku odzwierciedla przy tym zjawisko rozciągające się na całą branżę – ogólny spadek sprzedaży komputerów, a co za tym idzie, także podzespołów, komponentów.
W wynikach Arrow widzimy interesujący trend regionalny. O ile sprzedaż komponentów w regionie Azji i Pacyfiku spadła o 22%, a w obu Amerykach o 17%, to w Europie wzrosła o 19% r/r. Globalna sprzedaż rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw (ECS) w drugim kwartale wyniosła 1,83 miliarda, co oznacza spadek o 8% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Sprzedaż rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw w Europie spadła o 1% rocznie, podczas gdy w obu Amerykach spadła o 14%.
Analizując trzeci kwartał, Arrow szacuje, że skonsolidowana sprzedaż wyniesie od 7,78 do 8,38 miliarda dolarów, przy globalnej sprzedaży komponentów od 6 do 6,4 miliarda dolarów i globalnej sprzedaży rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw od 1,78 do 1,98 miliarda dolarów.