Asseco Business Solutions (Asseco BS) opublikowało wyniki za II kw. 2021 r. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 70,27 mln zł wobec 64,37 mln zł rok wcześniej.

Asseco Business Solutions (Asseco BS) odnotowało 16,61 mln zł jednostkowego zysku netto w II kw. 2021 r. wobec 15,71 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Zysk operacyjny wyniósł 19,86 mln zł wobec 19,17 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 70,27 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 64,37 mln zł rok wcześniej.

 

W I-II kw. 2021 r. spółka miała 32,96 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 31,23 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 142,8 mln zł w porównaniu z 131,27 mln zł rok wcześniej.

 

„W I półroczu 2021 roku przychody operacyjne wyniosły 142 804 tys. zł i były o 8,8 % wyższe niż w okresie porównywalnym. Wzrost przychodów wynika z poprawy wielkości sprzedaży produktów Asseco Business Solutions zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznych. Wzrost sprzedaży nie pozostał bez wpływu na poziom kosztów operacyjnych. Podstawowe koszty działalności operacyjnej (bez wartości odsprzedanych towarów, materiałów i usług obcych – COGS) były o 6,9 % wyższe niż w okresie porównywalnym. Największy udział w strukturze kosztów operacyjnych (71,5%) mają koszty świadczeń na rzecz pracowników (w tym przede wszystkim wynagrodzenia). W porównaniu do I półrocza 2020 roku koszty te wzrosły o 7,8%. Kolejną istotną pozycję kosztową stanowią usługi obce, które wzrosły o 10,4%. Zysk netto Spółki Asseco Business Solutions wypracowany w I półroczu 2021 roku zamknął się kwotą 32 960 tys. zł wobec 31 226 tys. zł w okresie porównywalnym (wzrost o 5,6%). EBITDA wzrosła o 3,7% z poziomu 51 722 tys. zł do 53 627 tys. zł” – czytamy w raporcie.

 

W ramach grupy kapitałowej Asseco, Asseco Business Solutions stanowi centrum kompetencyjne odpowiedzialne za systemy ERP, oprogramowanie dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz mobilne systemy wspomagające zarządzanie. Przychody ze sprzedaży spółki sięgnęły 282 mln zł w 2020 r.

 

HP opublikowało swój najnowszy, globalny raport „Threat Insights”, zawierający analizę rzeczywistych ataków i podatności w zakresie cyberbezpieczeństwa.