Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Asseco opublikowało wyniki za pierwszy kwartał 2021 r., dzięki dynamicznej cyfryzacji gospodarki osiągnięto ponad 3,3 mld zł przychodów ze sprzedaży, o 14% więcej r/r.

W I kwartale 2021 r. Asseco osiągnęło ponad 3,3 mld zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 14% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Sprzedaż własnych produktów i usług informatycznych wyniosła 2,6 mld zł, co stanowiło 78% wszystkich przychodów. Skonsolidowany zysk operacyjny wzrósł o 29% i wyniósł 323 mln zł. Zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej ukształtował się na poziomie 102 mln zł, czyli o 25% wyższym w porównaniu do I kwartału 2020 r. Spółka kontynuowała rozwój organiczny oraz poprzez przejęcia.

 

Po trzech miesiącach bieżącego roku zysk operacyjny non-IFRS wyniósł 399 mln zł i był wyższy o 26%, a zysk netto non-IFRS, po wzroście o 23%, ukształtował się na poziomie 116 mln zł.

 

Po I kwartale 2021 r. Grupa poprawiła wyniki we wszystkich segmentach operacyjnych. Było to możliwe dzięki konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju oraz utrzymującym się dynamicznym wzroście cyfryzacji wszystkich sektorów gospodarki. W segmencie Formula Systems sprzedaż wzrosła o 16% do 2,2 mld zł, a zysk operacyjny o 31% do 167 mln. Przychody segmentu Asseco International zwiększyły się o 9% i wyniosły 819 mln zł, a zysk operacyjny wzrósł o 21% do 98 mln zł. W segmencie Asseco Poland osiągnięto sprzedaż na poziomie 367 mln zł, czyli o 18% więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej, a zysk operacyjny był o 38% wyższy i wyniósł 59 mln zł. Za 89% przychodów Grupy odpowiadały rynki zagraniczne reprezentowane przez segmenty Formula Systems i Asseco International.

 

Przychody Asseco są bardzo dobrze zdywersyfikowane sektorowo. Po I kwartale 2021 r. przedstawiają się następująco: przedsiębiorstwa – 41%, bankowość i finanse – 34% oraz instytucje publiczne – 25%. Skonsolidowany portfel zamówień Asseco na 2021 r. w obszarze oprogramowania i usług własnych ma obecnie wartość 8,6 mld zł i jest o 14% wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

 

„To był dla nas bardzo dobry kwartał. Osiągnęliśmy satysfakcjonujące wzrosty wyników we wszystkich segmentach oraz sektorach działalności. Konsekwentnie realizujemy strategię geograficznej, sektorowej i produktowej dywersyfikacji biznesu, co przynosi wymierne efekty. Przyspieszona cyfryzacja procesów biznesowych przedsiębiorstw i instytucji jest już nie tylko wynikiem pandemii, ale stała się stałą strategią rozwoju wielu organizacji. Obserwujemy wśród naszych klientów zwiększone zainteresowanie m.in. usługami bezpieczeństwa i zaufania oraz rozwiązaniami ERP. To przekłada się na wzrost naszego portfela zamówień i pozwala na większy optymizm w realizacji celów na ten rok. Kontynuujemy nasz rozwój organiczny oparty o sprzedaż własnego oprogramowania i usług z nim związanych, a także poprzez przejęcia. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku dołączyły do nas cztery nowe spółki, wzmacniając naszą pozycję na rynkach międzynarodowych.” – powiedziała Karolina Rzońca-Bajorek, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Asseco Poland.

 

 

https://itreseller.pl/grupa-ab-z-kolejnym-kwartalem-mocnego-wzrostu-przychodow-i-podwojenia-zysku-netto/