Asseco Poland opracowało Asseco BooX (Bank out of the Box), pierwszą w Polsce uniwersalną platformę chmurową do sprzedaży oraz obsługi produktów finansowych.
Asseco Poland opracowało Asseco BooX (Bank out of the Box) – pierwszą w Polsce uniwersalną platformą procesową i technologiczną do sprzedaży oraz obsługi produktów finansowych. Platforma może stanowić zalążek do budowy nowego banku, jak również być wykorzystana do przebudowy lub modernizacji istniejącej instytucji finansowej, podała spółka.
„Asseco BooX to pierwsza, operacyjna platforma technologiczna zawierającą zdefiniowany komplet procesów przeznaczonych do obsługi produktów finansowych z możliwością dostosowania do działania na praktycznie każdym rynku. BooX, jako platforma subskrypcyjna, działająca w chmurze idealnie sprawdza się do testowania hipotez biznesowych i dowodzenia słuszności nowych modeli banków i platform e-handlu. Stanowi doskonałe rozwiązanie dla neobanków, banków podlegających konsolidacji, sandboxów testowych, regulacyjnych i rozwiązań typu marketplace (w e-commerce)” – czytamy w komunikacie.
Jak zaznaczono, już na wczesnym etapie pozyskiwania licencji bankowej platforma umożliwia nowym inicjatywom udowodnienie krajowemu regulatorowi wysokiej gotowości operacyjnej. Podmioty już obecne na rynku mogą wykorzystywać jej cechy (subskrypcja, praca w sandboxie technologicznym) w procesie testowania oraz uruchamiania nowych usług.
Przeprowadzenie transformacji lub konsolidacji banków to naturalne zastosowanie platformy BooX. Innowacyjność niezbędną do rozwoju instytucji finansowych zapewni zastosowanie wbudowanych w platformę rozwiązań opracowanych w ramach Asseco Innovation Hub, np. voicebotów. Dodatkowo organizacja może skorzystać z usług Asseco Business Consulting, które stanowią wsparcie transformacji biznesu, podano także.
„Wyjątkowość Asseco BooX polega na tym, że jest to pierwsze tak kompleksowe rozwiązanie wytworzone w Polsce, narzędzie w pełni dojrzałe i gotowe do uruchamiania oraz obsługi procesów bankowych. Trzeba pamiętać, że usługi finansowe już w niedalekiej przyszłości będą coraz silniej połączone z naturalnymi potrzebami klienta” – powiedział Asseco BooX Marketer Tomasz Blicharz w Asseco Poland, cytowany w komunikacie.
Asseco BooX udostępniany jest w modelu subskrypcyjnym, ale może działać również tradycyjnie – w oparciu o zakup licencji. Operacyjnie pracuje w modelach: stacjonarnym, chmurowym lub hybrydowym. Zarówno dostępność poszczególnych funkcjonalności, jak i ponoszony przez instytucje koszt zależne są od faktycznego poziomu ich wykorzystywania, zaznaczono. Platforma, działająca w oparciu o to rozwiązanie, została udostępniona w tym roku w Banku Spółdzielczym w Lubaczowie oraz Banku Spółdzielczym w Płońsku, podsumowano.
Asseco Poland S.A. specjalizuje się w produkcji i rozwoju oprogramowania. Jest to największy software house z polskim kapitałem, ponad połowę przychodów grupy stanowią rozwiązania własne. Asseco jest szóstym największym dostawcą oprogramowania w Europie.
https://itreseller.pl/itrnewcisco-ma-zaplacic-19-miliarda-dolarow-w-amerykanskim-procesie-patentowym/