Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Asseco Poland stworzyło wspólną platformę IT dla banków spółdzielczych, która dzięki wprowadzeniu standaryzacji procesów i uwspólnieniu usług, poprawia efektywność działania i redukuje koszty funkcjonowania banków.

Asseco Poland opracowało rozwiązanie, które dzięki wprowadzeniu standaryzacji procesów i uwspólnieniu usług, poprawia efektywność działania i redukuje koszty funkcjonowania banków. Wspólna Platforma Informatyczna (WPI) jest kompleksowym rozwiązaniem IT oferowanym w modelu SaaS, z którego może korzystać wiele banków. To pierwszy taki produkt na polskim rynku.

 

Banki spółdzielcze mają mniej złożoną niż w bankach komercyjnych strukturę organizacyjną, a także niższy poziom specjalizacji poszczególnych jednostek. Z tego względu mają większą potrzebę automatyzacji i maksymalnego uproszczenia obsługi. Asseco Poland we współpracy z bankami spółdzielczymi stworzyło rozwiązanie, które pozwoli wprowadzić automatyzację części zadań oraz zredukować koszty funkcjonowania całej organizacji.

 

Ogromną szansą na rozwój całego sektora bankowości spółdzielczej i odpowiedzią na rosnące koszty infrastruktury IT jest standaryzacja działań i uwspólnianie usług. Wspólna Platforma Informatyczna pozwoliła  wprowadzić narzędzia, z których może korzystać wiele banków. Ustandaryzowanie ich pracy ułatwi procesy obsługi klienta, bez utraty indywidualnych cech niezbędnych do konkurowania na lokalnych rynkach. Jest to pierwsze rozwiązanie w Polsce, które można określić jako „bank w gniazdku”, gdyż zawiera wszystko, czego potrzebuje dzisiaj nowoczesna instytucja finansowa do bieżącego funkcjonowania i dalszego rozwoju – powiedział Andrzej Nowakowski, Dyrektor Pionu Banków Spółdzielczych w Asseco Poland.

 

Rozwiązanie powstało we współpracy z bankami Zrzeszenia BPS. Jako pierwszy Wspólną Platformę Informatyczną wdrożył Bank Spółdzielczy w Lubaczowie, natomiast w Banku Spółdzielczym w Płońsku realizacja jest na końcowym etapie.

 

Obserwując rynek i naszych klientów zrozumieliśmy, że potrzebujemy zmian. System, który posiadaliśmy, nie spełniał już naszych oczekiwań, gdyż nie pozwalał na sprawną in­tegrację z innymi dostępnymi na rynku narzędziami, które chcieli­śmy wdrożyć. Poszukiwaliśmy rozwiązania, które będzie kompleksowe, rozwijalne i dostępne dla wszystkich. W trakcie rozmów z ekspertami Asseco podjęliśmy decyzję, że za­projektowane rozwiązanie ma słu­żyć innym bankom spółdzielczym. Wdrożenie ma przyczynić się do zwiększenia skali biznesowej, racjo­nalizacji kosztów oraz większego bezpieczeństwa danych – powiedział Dariusz Konofalski, Prezes Banku Spółdzielczego w Płońsku.

 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, zdecydowaliśmy się na wdrożenie nowoczesnego systemu – platformy WPI, dzięki której otrzymali oni dostęp do nowych funkcjonalności w bankowości internetowej, wkrótce bankowości mobilnej, czy usług tj. Moje ID oraz BLIK. Ponadto nowy system wpłynął wymiernie na jakość i szybkość obsługi w oddziałach, dzięki czemu nasi klienci i pracownicy zaoszczędzają czas. Wszystkie nowe oferty są wdrażane dużo szybciej, co na pewno przełoży się na ich konkurencyjność w stosunku do produktów oferowanych na rynku – dodaje  Paweł Kapel, Prezes Banku Spółdzielczego w Lubaczowie.

 

Platformę można parametryzować w zależności od potrzeb. Procesy, które są podobne  we wszystkich bankach (prowadzenie rachunkowości, rozliczeń, sprawozdawczości, zarządzanie ryzykami, przeciwdziałanie praniu pieniędzy, opracowywanie cen), dzięki rozwiązaniu mogą być zautomatyzowane, a w konsekwencji prowadzić do obniżenia kosztów back-office’owych w każdej z instytucji. Platforma pozwala jednocześnie na indywidualne kształtowanie niezależnych dla każdego banku obszarów jak np. budowanie oferty handlowej.

 

Wspólna Platforma Informatyczna (WPI) dostępna jest w modelu SaaS, co zmniejsza koszty związane z utrzymaniem odrębnej infrastruktury i zasobów do ich utrzymania. Każdy korzystający z WPI bank otrzymuje rozwiązanie do bankowości elektronicznej, system transakcyjny, narzędzie sprawozdawcze i analityczne oraz intuicyjne rozwiązania omnikanałowe. Asseco przejmuje odpowiedzialność za infrastrukturę sprzętową, utrzymanie serwerowni, licencje i aktualizacje oprogramowania, a także codzienne zamknięcia dnia.

 

https://itreseller.pl/itrnewgala-magazynu-it-reseller-nagrody-it-champions-2020-przyznane-uroczystosc-to-nie-tylko-prestizowe-statuetki-ale-tez-dwa-jubileusze-oraz-zapowiedz-najnowszych-planow/