Astara i Salesforce ogłaszają strategiczną współpracę nad rozwojem cyfryzacji motoryzacji i mobilności jutra.
Astara, światowy lider w dziedzinie mobilności i dystrybucji produktów motoryzacyjnych oraz Salesforce, wiodący światowy producent CRM, ogłosiły nawiązanie strategicznej współpracy, której celem jest wymiana informacji i wiedzy na temat branży motoryzacyjnej oraz jej specyficznych rozwiązań i procesów. Pozwoli to zidentyfikować obszary wymagające poprawy i przyspieszyć transformację rynku. Astara korzysta na całym świecie z rozwiązań Salesforce, co pomoże obu firmom analizować i oceniać, jak za pośrednictwem produktów Salesforce będzie można wspierać cyfrowo nowe modele biznesowe branży motoryzacyjnej. Współpraca została upubliczniona na corocznej konferencji Salesforce podczas Dreamforce 2022, największej na świecie imprezy poświęconej oprogramowaniu biznesowemu.
Astara to innowacyjna, globalna firma, obecna w 17 krajach na 3 kontynentach, zatrudniająca 3000 pracowników, której działalność ewoluowała od dystrybucji samochodów do szerokiego portfolio produktów i usług związanych z mobilnością. Astara określa i monitoruje światowe trendy rynku skoncentrowanego na kliencie, co pozwala jej rozwijać nowe możliwości oraz użyteczne rozwiązania, wybiegające w stronę przyszłej mobilności. Portfolio firmy obejmuje linie biznesowe związane z dystrybucją samochodów, szacowane na ponad 200 000 sprzedanych egzemplarzy w 2021 roku, wynajem abonamentowy, służący zaspokojeniu indywidualnych potrzeb, oraz usługi łączności a także analizy rynkowe, które umożliwiają markom uzyskanie wglądu w ich strategię na poziomie korporacyjnym.
Zgodnie z warunkami współpracy, obie firmy rozszerzają relacje handlowe, które utrzymują od 2015 roku i wspólnie pracują nad projektami transformacji cyfrowej. Ponadto, korzystając z obecnej współpracy i wdrożeń Salesforce w firmie Astara, obie strony zgadzają się na poszukiwanie możliwości wykorzystania w firmie Astara specjalistycznych rozwiązań Salesforce przeznaczonych dla branży motoryzacyjnej.
„Odkąd rozpoczęliśmy współpracę z Salesforce w 2015 roku, wszystko, co zrobiliśmy w zakresie cyfryzacji, zostało zaprojektowane tak, aby miało uzasadnienie w naszej działalności i sens biznesowy” – mówi Jorge Navea, dyrektor generalny Astara. „Dzięki temu udało nam się osiągnąć rentowny wzrost i dopasować naszą strategię do preferencji naszych klientów. Salesforce umożliwił nam tę przeprawę, a obecnie, 7 lat później, mamy najlepszą pozycję do wspólnego poszukiwania sposobów radzenia sobie z nowymi wyzwaniami w branży motoryzacyjnej i mobilności.”
„W chwili, kiedy branża motoryzacyjna przekształca swoje działania, nadając priorytet rozwiązaniom cyfrowym, nasze partnerstwo z firmą Astara stanowi połączenie innowacyjnej technologii z wiedzą branżową, co pomaga firmom w ponownym określeniu ich modeli biznesowych” – mówi Denis Terrien, dyrektor generalny Salesforce South Europe, Middle East & Africa. „Cieszymy się w Salesforce z poszerzenia partnerstwa, które pozwoli nam precyzyjniej pozycjonować producentów i dealerów samochodów, aby lepiej rozumieli i obsługiwali swoich klientów.”