Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Atlassian udostępnia narzędzie Rovo wszystkim klientom

Atlassian

Atlassian udostępnia swoje narzędzie Rovo oparte na sztucznej inteligencji wszystkim klientom korzystającym z Jira, Confluence i Jira Service Management. Nowe funkcje, w tym Rovo Studio i kolekcje aplikacji, mają zrewolucjonizować sposób pracy zespołowej i zarządzania strategią w firmach.

 

Rovo – inteligentny asystent pracy zespołowej

Atlassian ogłosił, że jego przełomowe rozwiązanie Rovo, zaprojektowane z myślą o erze sztucznej inteligencji, jest teraz dostępne dla wszystkich klientów korzystających z Jira, Confluence i Jira Service Management w planach Premium i Enterprise. Wkrótce funkcje Rovo trafią także do wersji Standard. Rovo to kompleksowy zestaw narzędzi AI, który integruje funkcje wyszukiwania (Rovo Search), konwersacji z danymi (Rovo Chat) oraz w pełni funkcjonalnych agentów AI – gotowych lub tworzonych na miarę – zdolnych do podejmowania działań w imieniu użytkownika.

Jak podaje Atlassian, skuteczność Rovo w codziennej pracy zespołów przyspieszyła podjęcie decyzji o jego udostępnieniu szerokiemu gronu klientów. Nowością są także tzw. kredyty AI – model rozliczeniowy bazujący na intensywności korzystania z funkcji agentów. To rozwiązanie ma zapewnić elastyczne wdrożenia na szeroką skalę.

 

Rovo Studio i kolekcje aplikacji – nowa jakość zarządzania projektami i strategią

Kluczową innowacją jest nowa aplikacja Rovo Studio, umożliwiająca użytkownikom tworzenie własnych agentów AI w środowisku low-code/no-code. Platforma oferuje także tworzenie interaktywnych hubów wiedzy, odwzorowanie rzeczywistych zasobów w cyfrowej postaci oraz dopasowywanie reguł działania agentów. Zaawansowani użytkownicy i deweloperzy mogą dodatkowo korzystać z platformy Forge do rozbudowy funkcjonalności.

Atlassian wprowadza również dwie główne kolekcje tematyczne:

  • Teamwork Collection – zestaw aplikacji (Jira, Confluence, Loom) i agentów AI, takich jak Brainstorm Facilitator czy Workflow Builder, wspierający współpracę międzyzespołową i procesy decyzyjne;
  • Strategy Collection – narzędzia dla liderów biznesowych, umożliwiające spójne powiązanie celów strategicznych z bieżącymi działaniami firmy. W jej skład wchodzą aplikacje: Focus, Talent oraz Jira Align.
  • Szczególnie ciekawym rozwiązaniem jest Talent Finder – agent AI wspierający alokację zasobów ludzkich na podstawie rzeczywistych kompetencji i strategicznych priorytetów.

 

 

Integracje, dane i przyszłość pracy z AI

Rovo integruje się już z ponad 50 narzędziami, m.in. Gmail, OneDrive czy Notion, eliminując konieczność przełączania się między aplikacjami. Dzięki temu możliwe jest uniknięcie silosów informacyjnych – jednego z głównych problemów nowoczesnych organizacji. Rovo Chat zyska też niedługo funkcję Deep Research, która dzięki danym z Teamwork Graph umożliwia tworzenie personalizowanych analiz strategicznych.

Fundamentem rozwoju Rovo jest wspomniany Teamwork Graph, czyli warstwa analityczna łącząca dane z różnych źródeł – aplikacji Atlassian, komunikacji, celów i struktur zespołów. To na niej opiera się logika działania agentów, którzy mogą analizować ponad 10 miliardów obiektów danych, wspierając decyzje i planowanie w skali całej organizacji.

 

AI w służbie efektywności

Według danych Atlassian aż 89% liderów uważa, że ich firmy muszą przyspieszyć tempo działania, aby nadążyć za konkurencją. Rovo, dzięki agentom AI i głębokiej integracji z codziennymi narzędziami pracy, ma pomóc pokonać bariery takie jak silosy informacyjne czy źle wdrożone rozwiązania technologiczne.