AT&T wyłączyło domowy internet 5G w stanie Nowy Jork
AT&T ogłosiło decyzję o wycofaniu swojej usługi 5G Internet Air z Nowego Jorku, protestując przeciwko stanowemu prawu zobowiązującemu dostawców Internetu do oferowania tańszych abonamentów dla osób o niskich dochodach.
Amerykański gigant telekomunikacyjny AT&T podjął decyzję o zaprzestaniu świadczenia usługi 5G Internet Air w stanie Nowy Jork. Powodem jest nowe prawo, które wymaga od dostawców internetu oferowania tańszych abonamentów – 15 dolarów miesięcznie za prędkość 25 Mbps lub 20 dolarów za 200 Mbps – dla gospodarstw domowych spełniających kryteria dochodowe.
„Nowojorskie przepisy dotyczące szerokopasmowego dostępu do internetu wprowadzają szkodliwe regulacje cenowe, które uniemożliwiają nam opłacalne inwestowanie i rozwijanie infrastruktury w tym stanie” – oświadczyło AT&T. „W efekcie od 15 stycznia 2025 roku usługa Internet Air przestanie być dostępna dla mieszkańców Nowego Jorku.”
Prawo Affordable Broadband Act, które weszło w życie po niemal czteroletniej batalii sądowej, obejmuje dostawców z ponad 20 tysiącami klientów w stanie Nowy Jork. Dotyczy to wyłącznie gospodarstw domowych kwalifikujących się do programów takich jak Medicaid czy National School Lunch Program.
AT&T uruchomiło usługę Internet Air w 2023 roku jako alternatywę dla przestarzałego DSL na terenach, gdzie budowanie linii światłowodowych było nieopłacalne. Standardowy koszt usługi to 60 dolarów miesięcznie lub 47 dolarów w pakiecie z urządzeniem mobilnym. Firma podała, że w ostatnim kwartale pozyskała 135 tys. nowych użytkowników tej usługi na terenie USA.
Dla AT&T wycofanie usługi z Nowego Jorku jest stosunkowo łatwe, ponieważ stan ten nie leży w ich obszarze infrastruktury kablowej, obejmującym 21 stanów. Klienci korzystający z Internet Air będą mieli 45 dni na znalezienie alternatywnego dostawcy, a AT&T nie naliczy im opłat w tym okresie.
Firma zapewnia, że ich użytkownicy mobilni w Nowym Jorku nie odczują żadnych zmian, ponieważ nowe prawo dotyczy jedynie usług internetowych dla gospodarstw domowych. AT&T zapowiedziało też wsparcie dla klientów w procesie zmiany na inne rozwiązania.