Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

AT&T twierdzi, że dane z około 109 milionów kont klientów w USA zostały zhakowane

AT&T poinformowało, że w piątek firma doświadczyła masowego ataku hakerskiego, ponieważ w kwietniu nielegalnie pobrano dane z około 109 milionów kont klientów zawierające zapisy rozmów i SMS-ów z 2022 roku. 

Amerykańska firma telekomunikacyjna podała, że ​​FBI prowadzi dochodzenie i co najmniej jedna osoba została aresztowana po skopiowaniu dzienników połączeń AT&T z jej obszaru roboczego na platformie chmurowej innej firmy, co stanowi istotne naruszenie zapisów komunikacji konsumenckiej.

AT&T twierdzi, że skompromitowane dane obejmują pliki zawierające zapisy rozmów i SMS-ów AT&T od prawie wszystkich klientów sieci komórkowych i stacjonarnych AT&T korzystających z tych numerów komórkowych w okresie od maja 2022 r. do października 2022 r., ale nie zawierają treści połączeń ani SMS-ów, ani danych osobowych, takich jak numery ubezpieczenia społecznego. Zhakowane dane obejmują także te z 2 stycznia 2023 r. dotyczące bardzo małej liczby klientów.

AT&T utrzymuje, że dowiedziała się o tym 19 kwietnia, kiedy ​​hakerzy zakomunikowali, że bezprawnie uzyskali dostęp do dzienników połączeń AT&T i je skopiował. Firma podała, że ​​dochodzenie wykazało, że w okresie od 14 do 25 kwietnia hakerzy bezprawnie wyekstrahowali pliki zawierające zapisy rozmów telefonicznych i SMS-ów AT&T. W ewidencji znajdują się także klienci AT&T operatorów wirtualnych sieci komórkowych korzystających z sieci bezprzewodowej AT&T. Zapisy te identyfikują numery telefonów, z którymi w tych okresach współpracował numer bezprzewodowy, oraz łączny czas trwania połączenia.

Podzbiór rekordów zawiera jeden lub więcej numerów identyfikacyjnych komórki. AT&T oświadczyło, że podjęło dodatkowe środki bezpieczeństwa cybernetycznego, w tym zamknęło punkt nielegalnego dostępu.

Firma oznajmiła, że ​​powiadomi klientów o incydencie i utworzy stronę internetową, na której będą mogli sprawdzić, czy ich dane zostały naruszone. AT&T współpracuje z organami ścigania i stwierdziła, że ​​opóźniła powiadomienie opinii publicznej w oparciu o decyzję Departamentu Sprawiedliwości.

Akcje AT&T spadły o 2% w notowaniach przed otwarciem sesji.