Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Australia chce wprowadzić w tym roku ustawę przeciwdziałającą oszustom, wymierzoną w gigantów internetowych

Australia planuje wprowadzić do końca roku prawo zmuszające firmy internetowe do proaktywnego działania przeciwko oszustwom na swoich portalach. W innym wypadku musiałyby się liczyć z wysokimi grzywnami.

Australijska Komisja Konkurencji i Konsumentów (ACCC) oraz Departament Skarbu konsultują się z firmami internetowymi, bankowymi i telekomunikacyjnymi w sprawie stworzenia obowiązkowego, egzekwowalnego kodeksu, który miałby zapobiegać cybernetycznym oszustwom.

Według Andrew Forresta, miliardera z branży górniczej, w Australii reklamy oszustw kryptowalutowych z jego twarzą doprowadziły Australijczyków do utraty milionów dolarów. Pozwał on właściciela Facebooka, Metę, twierdząc, że nie był w stanie zmusić jej do podjęcia działań w kraju. Wydarzenie to skłoniło ACCC do podjęcia działań.

Sprawa jednak jest dość problematycznia. Nałożenie odpowiedzialności prawnej na platformy internetowe może stworzyć nowy punkt konfliktu między Australią a branżą, która zazwyczaj opierała się na przepisach amerykańskich. Te w dużej mierze zwalniają je z odpowiedzialności.

Już teraz prawo zaprojektowane przez ACCC, zmuszające firmy internetowe do płacenia mediom opłat licencyjnych za linki do treści, spowodowało, że Meta zapowiedziała, iż może zablokować treści medialne na Facebooku w Australii.

Uważamy, że potrzebujemy bardzo jasnych i konkretnych, możliwych do wyegzekwowania zobowiązań prawnych – powiedziała przewodnicząca ACCC Gina Cass-Gottlieb.

ACCC osobno pozywa Metę za to, że jej zdaniem nie powstrzymała publikacji reklam oszustw kryptowalutowych z twarzami znanych Australijczyków, w tym wspomnianego wcześniej Forresta.

Meta w swoim oświadczeniu podała, że ​​chce wprowadzenia kodeksu dobrowolnego, a planowany kodeks obowiązkowy może spowodować, że firmy będą przedkładać zgodność z przepisami nad innowację.